Engedélyezte a kormány, hogy a kiskereskedelemben is lehessen gyorsteszteket árulni
Egy kedd esti kormányrendelet lehetővé teszi, hogy veszélyhelyzet alatt a kiskereskedelemben is lehessen önellenőrzési célt szolgáló SARS-CoV-2-fertőzés kimutatására szánt antigén gyorsteszteket árulni. A rendelet a veszélyhelyzet végével hatályát veszti.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) még januárban tett javaslatot arra, hogy engedélyezzék a gyorstesztek forgalmazását a kiskereskedelmi láncoknál, a drogériáknál és a benzinkutaknál. Erre azért lenne szükség, mert a hivatal vizsgálata szerint a gyorstesztek árai Magyarországon régiós viszonylatban és más uniós országokkal összehasonlítva magasak.
A GVH szerint a kiskereskedelem bevonása mind az értékesítési pontok számát, mind az értékesítés földrajzi lefedettségét és elérhetőségét jelentősen javítaná, ezzel együtt a fogyasztók még inkább versenyző árakkal találkoznának.
A gyorstesztek elszálló árait azzal magyarázták, hogy az antigén gyorstesztek értéklánca néha kifejezetten hosszú, vagyis a termékek számos szereplőn keresztül jutnak el a gyártóktól a fogyasztókig. Ez azzal is jár, hogy minden értékesítési szinten újabb árrések rakódnak a termék árára, amik végül a fogyasztói árban is jelentkeznek. Ezért azt javasolták a gyógyszer-nagykereskedőknek, hogy közvetlenül a gyártóktól vásárolják meg a termékeket, mert így rövidebb értékláncok alakulhatnak ki.
Kapcsolódó cikkeink
Május közepétől jöhet a drogériák árcsökkentése: 30 termékkategóriában mérséklődhetnek az árak
Újabb hatósági beavatkozás készül a hazai kiskereskedelemben: a kormány 30…
Tovább olvasom >Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >Jóval kevesebbet költünk húsvétkor, mit karácsonykor, de azért 30%-kal többet, mint egy nagybevásárlásnál
Az ünnepi szezonok általában mindig erős időszakok a kiskereskedelemben, így…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >