Engedély nélkül sorsolhatnak ajándékot a kereskedők
Engedély nélkül, bejelentés után tarthatnak ajándéksorsolást a kereskedők, de ehhez több feltételnek kell megfelelniük – a részletes szabályok a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) honlapján találhatók.
A bejelentést a NAV központi irányítás szerencsejáték felügyeleti főosztályának kell címezni, az adóhatóság honlapján elérhető űrlapon.
Az ilyen sorsolásnak három feltétele van. Először is termék vásárlásához, vagy szolgáltatás igénybevételéhez kötődik, például a kereskedő által meghatározott összegű – vagy mennyiségű – vásárlás után sorsjegyet kap a vásárló. A második feltétel az, hogy a sorsjegy ingyenes legyen, míg a harmadik feltétel a nyilvános húzás. Ez utóbbi történhet számítógéppel – véletlen generátort alkalmazva – is.
Nem minősül nyilvános húzásnak az előre meghatározott feltételeknek megfelelő sorsjegy nyertessé nyilvánítása. Ilyen például a minden 20., minden 100., vagy éppen az első 1000 vásárló nyertessé tétele.
A sorsjegy valóban sorsjegyet jelent, vagyis a csomagolásra helyezett kód, vagy a visszaküldendő kód nem sorsjegy. Hasonlóan nem számít annak – ebből a szempontból – a kaparós sorsjegy sem.
A nyereménynek mindig árunak, vagy pedig szolgáltatásnak kell lennie. A pénznyeremény sorsolásához már engedélyt kell kérni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A játékosok felelősségtudatának támogatása felülírja a profitelvárásokat is!
Ezzel a fontos gondolattal zártuk interjúnkat Bánhegyi Zsófiával, a Szerencsejáték…
Tovább olvasom >Egyre többen használják az eÁFA-rendszert
Folyamatos növekedést mutat az eÁFA rendszer használata, amellyel „élesben” január…
Tovább olvasom >NAV: a nyári munkát vállaló diákokra ugyanolyan adószabályok vonatkoznak, mint más munkavállalókra
A nyári munkát vállaló diákok bejelentésére, adózására – a diákszövetkezeten…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >