eNET: tíz év alatt tízszeresére nőtt a magyar e-kiskereskedelem
A magyar online kiskereskedelem nettó forgalma tavaly 545 milliárd forint volt, először lépte át az 500 milliárd forintos lélektani határt. Tíz évvel korábban még csak ennek tizede, 46 milliárd forint volt a forgalom – közölte az eNET az MTI-vel kedden.
Tavaly 27 százalékkal bővült az interneten keresztüli értékesítés az előző évhez képest, és már a teljes kiskereskedelem 6,2 százaléka online vásárlással történt. Az e-kereskedelem aránya három év alatt több mint másfélszeresére nőtt.
A legnagyobb online forgalmat továbbra is a szórakoztató elektronika, ruházat és sportruházat, játék és ajándék kategória adja, és tavaly a TOP5-be került a lakberendezés is, kiszorítva onnan a háztartási gépeket és fehérárut. A megrendelések összértékének 73 százalékát a futárszolgálatok és a webáruházak saját futárai kézbesítették 2017-ben.
Az eNET adatai szerint 2015 óta 900 ezerrel nőtt Magyarországon az interneten vásárlók száma, ezen belül 2017-ben 300 ezerrel.
Jelentősen emelkedett a külföldi webáruházak hazai vásárlóinak száma is: az elmúlt két évben 1,5 millióról 2,7 millióra. Az eNET becslése szerint tavaly a magyar online vásárlók mintegy 400 milliárd forint forgalmat generálhattak külföldi webáruházakban, ami megközelíti a 2016. évi teljes hazai online kiskereskedelem 427 milliárd forintos forgalmát. Így az interneten összesen mintegy 1000 milliárd forintot költöttek el a magyar online vásárlók 2017-ben.
Az eNET prognózisa szerint a következő években is az eddig megszokott növekedési trendek jellemezik majd itthon az e-kiskereskedelmet, és öt év múlva ez a szegmens akár két-két és félszeresére nőhet, meghaladva az 1000 milliárdos belföldi forgalmat.
A webáruházi felmérést az eNET 2018. január és május során készítette magyarországi webáruházak meghívásával. A kutatásokban nem szerepelnek az online értékesített szolgáltatások. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >Új eladóvédelmi programot vezet be az Alibaba Európában
Az Alibaba Trade Assurance nevű szolgáltatásával új mércét állít fel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >