eNET: tíz év alatt tízszeresére nőtt a magyar e-kiskereskedelem
A magyar online kiskereskedelem nettó forgalma tavaly 545 milliárd forint volt, először lépte át az 500 milliárd forintos lélektani határt. Tíz évvel korábban még csak ennek tizede, 46 milliárd forint volt a forgalom – közölte az eNET az MTI-vel kedden.
Tavaly 27 százalékkal bővült az interneten keresztüli értékesítés az előző évhez képest, és már a teljes kiskereskedelem 6,2 százaléka online vásárlással történt. Az e-kereskedelem aránya három év alatt több mint másfélszeresére nőtt.
A legnagyobb online forgalmat továbbra is a szórakoztató elektronika, ruházat és sportruházat, játék és ajándék kategória adja, és tavaly a TOP5-be került a lakberendezés is, kiszorítva onnan a háztartási gépeket és fehérárut. A megrendelések összértékének 73 százalékát a futárszolgálatok és a webáruházak saját futárai kézbesítették 2017-ben.
Az eNET adatai szerint 2015 óta 900 ezerrel nőtt Magyarországon az interneten vásárlók száma, ezen belül 2017-ben 300 ezerrel.
Jelentősen emelkedett a külföldi webáruházak hazai vásárlóinak száma is: az elmúlt két évben 1,5 millióról 2,7 millióra. Az eNET becslése szerint tavaly a magyar online vásárlók mintegy 400 milliárd forint forgalmat generálhattak külföldi webáruházakban, ami megközelíti a 2016. évi teljes hazai online kiskereskedelem 427 milliárd forintos forgalmát. Így az interneten összesen mintegy 1000 milliárd forintot költöttek el a magyar online vásárlók 2017-ben.
Az eNET prognózisa szerint a következő években is az eddig megszokott növekedési trendek jellemezik majd itthon az e-kiskereskedelmet, és öt év múlva ez a szegmens akár két-két és félszeresére nőhet, meghaladva az 1000 milliárdos belföldi forgalmat.
A webáruházi felmérést az eNET 2018. január és május során készítette magyarországi webáruházak meghívásával. A kutatásokban nem szerepelnek az online értékesített szolgáltatások. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket…
Tovább olvasom >Egyedi megközelítéssel terjeszkedik az online élelmiszerpiacon a Rohlik
Az Európában már öt országban jelenlévő Rohlik Group stratégiája középpontjában…
Tovább olvasom >Európában a határon átnyúló értékesítés 69%-a a piacterekről származik
A 2023/2024-es pénzügyi évben az határokon átnyúló online piac Európában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >