eNET: tíz év alatt tízszeresére nőtt a magyar e-kiskereskedelem
A magyar online kiskereskedelem nettó forgalma tavaly 545 milliárd forint volt, először lépte át az 500 milliárd forintos lélektani határt. Tíz évvel korábban még csak ennek tizede, 46 milliárd forint volt a forgalom – közölte az eNET az MTI-vel kedden.
Tavaly 27 százalékkal bővült az interneten keresztüli értékesítés az előző évhez képest, és már a teljes kiskereskedelem 6,2 százaléka online vásárlással történt. Az e-kereskedelem aránya három év alatt több mint másfélszeresére nőtt.
A legnagyobb online forgalmat továbbra is a szórakoztató elektronika, ruházat és sportruházat, játék és ajándék kategória adja, és tavaly a TOP5-be került a lakberendezés is, kiszorítva onnan a háztartási gépeket és fehérárut. A megrendelések összértékének 73 százalékát a futárszolgálatok és a webáruházak saját futárai kézbesítették 2017-ben.
Az eNET adatai szerint 2015 óta 900 ezerrel nőtt Magyarországon az interneten vásárlók száma, ezen belül 2017-ben 300 ezerrel.
Jelentősen emelkedett a külföldi webáruházak hazai vásárlóinak száma is: az elmúlt két évben 1,5 millióról 2,7 millióra. Az eNET becslése szerint tavaly a magyar online vásárlók mintegy 400 milliárd forint forgalmat generálhattak külföldi webáruházakban, ami megközelíti a 2016. évi teljes hazai online kiskereskedelem 427 milliárd forintos forgalmát. Így az interneten összesen mintegy 1000 milliárd forintot költöttek el a magyar online vásárlók 2017-ben.
Az eNET prognózisa szerint a következő években is az eddig megszokott növekedési trendek jellemezik majd itthon az e-kiskereskedelmet, és öt év múlva ez a szegmens akár két-két és félszeresére nőhet, meghaladva az 1000 milliárdos belföldi forgalmat.
A webáruházi felmérést az eNET 2018. január és május során készítette magyarországi webáruházak meghívásával. A kutatásokban nem szerepelnek az online értékesített szolgáltatások. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Beruházni tervez a Shein az Egyesült Királyságban
A Reuters szerint a Shein a következő öt évben 211…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >