eNET: tíz év alatt tízszeresére nőtt a magyar e-kiskereskedelem
A magyar online kiskereskedelem nettó forgalma tavaly 545 milliárd forint volt, először lépte át az 500 milliárd forintos lélektani határt. Tíz évvel korábban még csak ennek tizede, 46 milliárd forint volt a forgalom – közölte az eNET az MTI-vel kedden.
Tavaly 27 százalékkal bővült az interneten keresztüli értékesítés az előző évhez képest, és már a teljes kiskereskedelem 6,2 százaléka online vásárlással történt. Az e-kereskedelem aránya három év alatt több mint másfélszeresére nőtt.
A legnagyobb online forgalmat továbbra is a szórakoztató elektronika, ruházat és sportruházat, játék és ajándék kategória adja, és tavaly a TOP5-be került a lakberendezés is, kiszorítva onnan a háztartási gépeket és fehérárut. A megrendelések összértékének 73 százalékát a futárszolgálatok és a webáruházak saját futárai kézbesítették 2017-ben.
Az eNET adatai szerint 2015 óta 900 ezerrel nőtt Magyarországon az interneten vásárlók száma, ezen belül 2017-ben 300 ezerrel.
Jelentősen emelkedett a külföldi webáruházak hazai vásárlóinak száma is: az elmúlt két évben 1,5 millióról 2,7 millióra. Az eNET becslése szerint tavaly a magyar online vásárlók mintegy 400 milliárd forint forgalmat generálhattak külföldi webáruházakban, ami megközelíti a 2016. évi teljes hazai online kiskereskedelem 427 milliárd forintos forgalmát. Így az interneten összesen mintegy 1000 milliárd forintot költöttek el a magyar online vásárlók 2017-ben.
Az eNET prognózisa szerint a következő években is az eddig megszokott növekedési trendek jellemezik majd itthon az e-kiskereskedelmet, és öt év múlva ez a szegmens akár két-két és félszeresére nőhet, meghaladva az 1000 milliárdos belföldi forgalmat.
A webáruházi felmérést az eNET 2018. január és május során készítette magyarországi webáruházak meghívásával. A kutatásokban nem szerepelnek az online értékesített szolgáltatások. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A vásárlói élmény az új versenyelőny az e-kereskedelemben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Belép Portugáliába és Spanyolországban szépségápolással bővít a Zalando
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Öthetes akciósorozattal támad a kínai e-kereskedelem – a Szinglinapból globális vásárlási maraton lett
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadták a 2025-ös Fenntartható jövőért díjakat: az év legkiemelkedőbb fenntartható vállalatai és vezetői kaptak elismerést
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Átadták a 2025-ös A Fenntartható jövőért díjakat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Hogyan induljunk el, ha még nem vagyunk jelen az internetes kereskedelemben?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >