eNet-Telekom: a fiatalok 17 százaléka rendszeresen tanítja az idősebbeket az internet használatára
A negyven évesnél fiatalabbak 17 százaléka rendszeresen, 59 százaléka pedig alkalmanként tanítja idősebb családtagjait az internet és a digitális eszközök használatára – áll az eNet és a Magyar Telekom internetgazdaságról szóló legfrissebb, MTI-nek küldött reprezentatív kutatásában.
Az eNet májusi online kutatásából kiderül: a fiatalabb internetezők szerint az idősebbek le vannak maradva a fiatalok mögött a digitális technológiák használatában. Ugyanakkor 83 százalék szerint fontos, hogy a fiatalabb családtagok segítsenek az idősebbeknek a digitális képességek elsajátításában.
A közlemény szerint a támogatás sikerét jól jelzi, hogy a netet már használó nagyszülők, dédszülők harmada kettő, további közel egyharmada pedig három vagy több internetezésre alkalmas eszközt is használ.
A kutatásban résztvevő fiatalabb netezők idősebb rokonai körében az otthoni netet használók aránya 47 százalék, míg a mobilinternetet és az interaktív TV szolgáltatást használóké 13, illetve 12 százalék. Ugyan az idősebbek 61 százaléka továbbra is ragaszkodik a vezetékes telefonhoz, mobiltelefont 70 százalékuk használ.
A netező idősek eszközhasználatban is aktívak: 33 százalék egy, 37 százalék kettő, 30 százalék pedig három vagy több internetezésre alkalmas eszközt is használ. Ezek közül az okostelefon a leggyakoribb, ezt követi az asztali számítógép, a laptop, a tablet és az okostévé.
Az eNet kutatása alapján a felnőtt magyar internetezők 86 százaléka információszerzéshez, 78 százaléka kommunikációs csatornaként, 71 százaléka ügyintézéshez, és 65-65 százaléka szórakozási, kikapcsolódási lehetőségként, illetve a munkához, tanuláshoz is nélkülözhetetlennek tartja az internetet.
Az idősebbek 43 százaléka hasznos tevékenységre, 37 százaléka pedig szórakozásra is használja az internetet. A napi szinten végzett online tevékenységek közül az idősebbek körében a böngészés (42 százalék), a közösségi média oldalak látogatása (42 százalék), a csetelés (35 százalék) és a hírolvasás (34 százalék) a legjellemzőbb – derül ki a kutatásból.
Többnyire a fiatalabb rokonok segítségével ma már az idősebb generációk tagjai is sikerrel tartanak lépést a korral, így ők is egyre nagyobb mértékben aktív résztvevői digitális világnak – összegzik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Magyar Telekom újra az év legvonzóbb munkahelye
Nyolcadik alkalommal mérte fel a PwC Magyarország hazánk munkaerőpiaci preferenciáit…
Tovább olvasom >A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredménye
A Magyar Telekom ma közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az…
Tovább olvasom >A Jane Goodall intézet mobil újrahasznosítási programja nyerte a telekom pályázatát
Körforgásban, kölcsönhatásban, közösségben – címmel hirdetett pályázatot kifejezetten magyarországi nonprofit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >