eNet-Telekom: a fiatalok 17 százaléka rendszeresen tanítja az idősebbeket az internet használatára
A negyven évesnél fiatalabbak 17 százaléka rendszeresen, 59 százaléka pedig alkalmanként tanítja idősebb családtagjait az internet és a digitális eszközök használatára – áll az eNet és a Magyar Telekom internetgazdaságról szóló legfrissebb, MTI-nek küldött reprezentatív kutatásában.
Az eNet májusi online kutatásából kiderül: a fiatalabb internetezők szerint az idősebbek le vannak maradva a fiatalok mögött a digitális technológiák használatában. Ugyanakkor 83 százalék szerint fontos, hogy a fiatalabb családtagok segítsenek az idősebbeknek a digitális képességek elsajátításában.
A közlemény szerint a támogatás sikerét jól jelzi, hogy a netet már használó nagyszülők, dédszülők harmada kettő, további közel egyharmada pedig három vagy több internetezésre alkalmas eszközt is használ.
A kutatásban résztvevő fiatalabb netezők idősebb rokonai körében az otthoni netet használók aránya 47 százalék, míg a mobilinternetet és az interaktív TV szolgáltatást használóké 13, illetve 12 százalék. Ugyan az idősebbek 61 százaléka továbbra is ragaszkodik a vezetékes telefonhoz, mobiltelefont 70 százalékuk használ.
A netező idősek eszközhasználatban is aktívak: 33 százalék egy, 37 százalék kettő, 30 százalék pedig három vagy több internetezésre alkalmas eszközt is használ. Ezek közül az okostelefon a leggyakoribb, ezt követi az asztali számítógép, a laptop, a tablet és az okostévé.
Az eNet kutatása alapján a felnőtt magyar internetezők 86 százaléka információszerzéshez, 78 százaléka kommunikációs csatornaként, 71 százaléka ügyintézéshez, és 65-65 százaléka szórakozási, kikapcsolódási lehetőségként, illetve a munkához, tanuláshoz is nélkülözhetetlennek tartja az internetet.
Az idősebbek 43 százaléka hasznos tevékenységre, 37 százaléka pedig szórakozásra is használja az internetet. A napi szinten végzett online tevékenységek közül az idősebbek körében a böngészés (42 százalék), a közösségi média oldalak látogatása (42 százalék), a csetelés (35 százalék) és a hírolvasás (34 százalék) a legjellemzőbb – derül ki a kutatásból.
Többnyire a fiatalabb rokonok segítségével ma már az idősebb generációk tagjai is sikerrel tartanak lépést a korral, így ők is egyre nagyobb mértékben aktív résztvevői digitális világnak – összegzik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre több felújított mobilt vásárlunk
Tavaly októberben indította el a Magyar Telekom a Recommerce Grouppal…
Tovább olvasom >A Magyar Telekom újra az év legvonzóbb munkahelye
Nyolcadik alkalommal mérte fel a PwC Magyarország hazánk munkaerőpiaci preferenciáit…
Tovább olvasom >A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredménye
A Magyar Telekom ma közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >