eNet: 20 százalékkal nőtt az okostelefont használók aránya az utóbbi két évben
A két évvel ezelőtti 47 százalékhoz képest 20 százalékkal többen, 3,3 millióan használnak okostelefont, ami a felnőtt magyar internetezők 67 százaléka – derül ki az eNet Internetkutató és Tanácsadó Kft. és a Telekom kutatásából, amelyet kedden juttatott el az MTI-hez.
A Jelentés az internetgazdaságról kutatássorozat legfrissebb anyaga szerint a használat is egyre intenzívebb, az okostelefont használók háromnegyede soha nem kapcsolja ki készülékét, 58 százalékuk még éjszaka is maga mellett tartja, 28 százalékuk pedig egy méternél messzebbre sem távolodik el az okoseszköztől egész nap.
A kutatás megállapította azt is, hogy a wifit tízből kilenc netező használ okostelefonján, és a mobilinternetet használók aránya is folyamatosan emelkedik, már eléri a 60 százalékot, tehát 2 millió mobilnetező bárhol és bármikor elérhető.
A 4G, vagy más néven LTE mobil szélessávú szolgáltatást a mobilnetezők 41 százaléka használ okostelefonján és további 6 százalék tervezi igénybe venni a következő egy évben. Az okostelefon-használók számára nemcsak a mobilnet-szolgáltatás megléte, hanem annak minősége is egyre inkább kulcskérdéssé válik, 56 százalék számára a 4G-képesség meghatározó szempont egy lehetséges új készülék kiválasztásánál.
A felmérés rámutatott arra is, hogy az okostelefon-használók 90 százaléka legalább alkalmanként letölt alkalmazásokat (appok), kétharmaduk azonban soha nem tölt le fizetős applikációt.
Az egyik legnépszerűbb app a térkép és navigáció, amellyel a felhasználók 69 százaléka rendelkezik, 62 százaléknak van a telefonján valamilyen kommunikációs, 58 százaléknak közösségi médiával kapcsolatos appja. Játékot a tulajdonosok 61 százaléka tölt telefonjára.
Az eNet a 18 évnél idősebb internetezők szokásait mérte fel 2013, 2014 és 2015 során. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Közel 6 milliárd euró bírság a GDPR óta
2024-ben az uniós adatvédelmi hatóságok összesen 1,2 milliárd euró bírságot…
Tovább olvasom >Mindent elhisznek a fiatalok a mesterséges intelligenciának
A Z generációs fiatalok körében szinte mindenki használja a mesterséges…
Tovább olvasom >Szeret boltban vásárolni a Z generáció
Az Adyen fizetéstechnológiai vállalat felmérése szerint a digitális világban felnőtt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >