eNet: 20 százalékkal nőtt az okostelefont használók aránya az utóbbi két évben
A két évvel ezelőtti 47 százalékhoz képest 20 százalékkal többen, 3,3 millióan használnak okostelefont, ami a felnőtt magyar internetezők 67 százaléka – derül ki az eNet Internetkutató és Tanácsadó Kft. és a Telekom kutatásából, amelyet kedden juttatott el az MTI-hez.
A Jelentés az internetgazdaságról kutatássorozat legfrissebb anyaga szerint a használat is egyre intenzívebb, az okostelefont használók háromnegyede soha nem kapcsolja ki készülékét, 58 százalékuk még éjszaka is maga mellett tartja, 28 százalékuk pedig egy méternél messzebbre sem távolodik el az okoseszköztől egész nap.
A kutatás megállapította azt is, hogy a wifit tízből kilenc netező használ okostelefonján, és a mobilinternetet használók aránya is folyamatosan emelkedik, már eléri a 60 százalékot, tehát 2 millió mobilnetező bárhol és bármikor elérhető.
A 4G, vagy más néven LTE mobil szélessávú szolgáltatást a mobilnetezők 41 százaléka használ okostelefonján és további 6 százalék tervezi igénybe venni a következő egy évben. Az okostelefon-használók számára nemcsak a mobilnet-szolgáltatás megléte, hanem annak minősége is egyre inkább kulcskérdéssé válik, 56 százalék számára a 4G-képesség meghatározó szempont egy lehetséges új készülék kiválasztásánál.
A felmérés rámutatott arra is, hogy az okostelefon-használók 90 százaléka legalább alkalmanként letölt alkalmazásokat (appok), kétharmaduk azonban soha nem tölt le fizetős applikációt.
Az egyik legnépszerűbb app a térkép és navigáció, amellyel a felhasználók 69 százaléka rendelkezik, 62 százaléknak van a telefonján valamilyen kommunikációs, 58 százaléknak közösségi médiával kapcsolatos appja. Játékot a tulajdonosok 61 százaléka tölt telefonjára.
Az eNet a 18 évnél idősebb internetezők szokásait mérte fel 2013, 2014 és 2015 során. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A fogyasztók többsége szerint az AI növeli majd a pénzügyi csalások előfordulásának kockázatát
A pénzügyi visszaélések megelőzésére megoldásokat kínáló Abrigo új felmérése szerint…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >Már a hazai vállalatok nagy része használja az AI-t
A Magyar Termék augusztus elején 260 védjegyhasználó partnere körében készített…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >