eNet: 20 százalékkal nőtt az okostelefont használók aránya az utóbbi két évben
A két évvel ezelőtti 47 százalékhoz képest 20 százalékkal többen, 3,3 millióan használnak okostelefont, ami a felnőtt magyar internetezők 67 százaléka – derül ki az eNet Internetkutató és Tanácsadó Kft. és a Telekom kutatásából, amelyet kedden juttatott el az MTI-hez.
A Jelentés az internetgazdaságról kutatássorozat legfrissebb anyaga szerint a használat is egyre intenzívebb, az okostelefont használók háromnegyede soha nem kapcsolja ki készülékét, 58 százalékuk még éjszaka is maga mellett tartja, 28 százalékuk pedig egy méternél messzebbre sem távolodik el az okoseszköztől egész nap.
A kutatás megállapította azt is, hogy a wifit tízből kilenc netező használ okostelefonján, és a mobilinternetet használók aránya is folyamatosan emelkedik, már eléri a 60 százalékot, tehát 2 millió mobilnetező bárhol és bármikor elérhető.
A 4G, vagy más néven LTE mobil szélessávú szolgáltatást a mobilnetezők 41 százaléka használ okostelefonján és további 6 százalék tervezi igénybe venni a következő egy évben. Az okostelefon-használók számára nemcsak a mobilnet-szolgáltatás megléte, hanem annak minősége is egyre inkább kulcskérdéssé válik, 56 százalék számára a 4G-képesség meghatározó szempont egy lehetséges új készülék kiválasztásánál.
A felmérés rámutatott arra is, hogy az okostelefon-használók 90 százaléka legalább alkalmanként letölt alkalmazásokat (appok), kétharmaduk azonban soha nem tölt le fizetős applikációt.
Az egyik legnépszerűbb app a térkép és navigáció, amellyel a felhasználók 69 százaléka rendelkezik, 62 százaléknak van a telefonján valamilyen kommunikációs, 58 százaléknak közösségi médiával kapcsolatos appja. Játékot a tulajdonosok 61 százaléka tölt telefonjára.
Az eNet a 18 évnél idősebb internetezők szokásait mérte fel 2013, 2014 és 2015 során. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >