eNet: 20 százalékkal nőtt az okostelefont használók aránya az utóbbi két évben
A két évvel ezelőtti 47 százalékhoz képest 20 százalékkal többen, 3,3 millióan használnak okostelefont, ami a felnőtt magyar internetezők 67 százaléka – derül ki az eNet Internetkutató és Tanácsadó Kft. és a Telekom kutatásából, amelyet kedden juttatott el az MTI-hez.
A Jelentés az internetgazdaságról kutatássorozat legfrissebb anyaga szerint a használat is egyre intenzívebb, az okostelefont használók háromnegyede soha nem kapcsolja ki készülékét, 58 százalékuk még éjszaka is maga mellett tartja, 28 százalékuk pedig egy méternél messzebbre sem távolodik el az okoseszköztől egész nap.
A kutatás megállapította azt is, hogy a wifit tízből kilenc netező használ okostelefonján, és a mobilinternetet használók aránya is folyamatosan emelkedik, már eléri a 60 százalékot, tehát 2 millió mobilnetező bárhol és bármikor elérhető.
A 4G, vagy más néven LTE mobil szélessávú szolgáltatást a mobilnetezők 41 százaléka használ okostelefonján és további 6 százalék tervezi igénybe venni a következő egy évben. Az okostelefon-használók számára nemcsak a mobilnet-szolgáltatás megléte, hanem annak minősége is egyre inkább kulcskérdéssé válik, 56 százalék számára a 4G-képesség meghatározó szempont egy lehetséges új készülék kiválasztásánál.
A felmérés rámutatott arra is, hogy az okostelefon-használók 90 százaléka legalább alkalmanként letölt alkalmazásokat (appok), kétharmaduk azonban soha nem tölt le fizetős applikációt.
Az egyik legnépszerűbb app a térkép és navigáció, amellyel a felhasználók 69 százaléka rendelkezik, 62 százaléknak van a telefonján valamilyen kommunikációs, 58 százaléknak közösségi médiával kapcsolatos appja. Játékot a tulajdonosok 61 százaléka tölt telefonjára.
Az eNet a 18 évnél idősebb internetezők szokásait mérte fel 2013, 2014 és 2015 során. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében,…
Tovább olvasom >SPAR Group: növekszik az AI elfogadottsága a kiskereskedelemben
Egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelmi környezetben a mesterséges intelligencia,…
Tovább olvasom >Tavaly az AI gondoskodott a boldog karácsonyi vásárlási élményről
A mesterséges intelligencia (AI) a legutóbbi karácsonyi vásárlás során is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >