eNet: 20 százalékkal nőtt az okostelefont használók aránya az utóbbi két évben
A két évvel ezelőtti 47 százalékhoz képest 20 százalékkal többen, 3,3 millióan használnak okostelefont, ami a felnőtt magyar internetezők 67 százaléka – derül ki az eNet Internetkutató és Tanácsadó Kft. és a Telekom kutatásából, amelyet kedden juttatott el az MTI-hez.
A Jelentés az internetgazdaságról kutatássorozat legfrissebb anyaga szerint a használat is egyre intenzívebb, az okostelefont használók háromnegyede soha nem kapcsolja ki készülékét, 58 százalékuk még éjszaka is maga mellett tartja, 28 százalékuk pedig egy méternél messzebbre sem távolodik el az okoseszköztől egész nap.
A kutatás megállapította azt is, hogy a wifit tízből kilenc netező használ okostelefonján, és a mobilinternetet használók aránya is folyamatosan emelkedik, már eléri a 60 százalékot, tehát 2 millió mobilnetező bárhol és bármikor elérhető.
A 4G, vagy más néven LTE mobil szélessávú szolgáltatást a mobilnetezők 41 százaléka használ okostelefonján és további 6 százalék tervezi igénybe venni a következő egy évben. Az okostelefon-használók számára nemcsak a mobilnet-szolgáltatás megléte, hanem annak minősége is egyre inkább kulcskérdéssé válik, 56 százalék számára a 4G-képesség meghatározó szempont egy lehetséges új készülék kiválasztásánál.
A felmérés rámutatott arra is, hogy az okostelefon-használók 90 százaléka legalább alkalmanként letölt alkalmazásokat (appok), kétharmaduk azonban soha nem tölt le fizetős applikációt.
Az egyik legnépszerűbb app a térkép és navigáció, amellyel a felhasználók 69 százaléka rendelkezik, 62 százaléknak van a telefonján valamilyen kommunikációs, 58 százaléknak közösségi médiával kapcsolatos appja. Játékot a tulajdonosok 61 százaléka tölt telefonjára.
Az eNet a 18 évnél idősebb internetezők szokásait mérte fel 2013, 2014 és 2015 során. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada…
Tovább olvasom >Megadealek kora
Bár az ügyletszám 17%-kal csökkent, de a nagy értékű vállalat-adásvételi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >