Nielsen: energiaitalon pörög Budapest
A vizsgaidőszak és a fesztiválszezon felpörgésével párhuzamosan emelkedik az alapvetően népszerű energiaitalok fogyasztása is: értékbeli forgalma 2017. április és 2018. március között 28 milliárd forint fölött mozgott, és a kategóriából 44 millió liternyi fogyott Magyarországon a Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint. Mindez 9 százalékos értékbeli és 4 százalékos mennyiségi növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az ízesítés nélküli üdítő után a tuttifrutti íz a favorit, a mennyiségi forgalom közel hatvan százalékát viszi el ez a kettő.
Mind nagyobb lendülettel serkenti magát a magyar: az energia- és sportitalok népszerűsége évek óta folyamatosan növekszik; a kategória rendszerint a Nielsen által mért 90 élelmiszerkategória top 20-as listáján szerepel. Jóllehet, a kategória fogyasztása egész évben kimagasló, a kora nyári-nyári hónapokban abszolút sláger, a teljes éves forgalom 28 százalékát a vizsga- és fesztiválszezonban vásároljuk.
Az energiaszint felturbózására 28 milliárd forint fölött költöttünk 2017. április és 2018. március között, ez értékben 9 százalékkal több az előző év azonos időszakában mért adatoknál. Mennyiségben 4 százalékkal nőtt a piac, az elmúlt tizenkét hónapo során ez 44 millió liter megvásárolt energiaitalt jelentett. Az értékbeli forgalom egyharmadáért Budapest és környéke felel, de Északkelet-Magyarországon sem vetik meg az éberséget (a forgalom közel egynegyede itt realizálódik). Délnyugat-Magyarország lakossága ezzel szemben hisz a saját tempó örömében: a régió az összértékesítés mindössze 12 százalékát viszi.
Nem vagyunk finnyásak boltválasztást illetően, hiszen a különféle kereskedői csatornák közel azonos szeletet hasítanak ki a teljes piacból, ám a kisebb szervezett és független boltok kimondottan jól teljesítenek (az összesített értékbeli forgalom közel fele az övék). A diszkontok és benzinkutak „belehúztak”, ez a két csatorna fejlődött a legdinamikusabban, értékben kétszámjegyű növekedést mutatott.
„Az energia- és sportitaloknak régóta bérelt helyük van a top 20 élelmiszerkategória között” – mondta Hajdu Csongor, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Nyáron különösen meglódul a kategória értékesítése, amelynél leginkább a 201-250 ml-es kiszerelések és a gyártói márkák tarolnak.”
Ami az ízeket illeti, a hagyományos energiaitalok mellett szeretjük a tuttifrutti ízt, amely kettő az összesített kategóriaeladás közel 60 százalékát adja. Az egyéb ízek, mint alma, szőlő; stb. piaci részesedése értékben elenyésző. (Nielsen)
Kapcsolódó cikkeink
Monster Ultra Strawberry Dreams
Úgy tartja a hiedelem, hogy amikor két eper egybenő és…
Tovább olvasom >A Molson Coors lett Dwayne Johnson energiaitalának többségi tulajdonosa az USA-ban
Többségi részesedést szerzett a Molson Coors Beverage Co. a Dwayne…
Tovább olvasom >Újít a HELL: megérkezett az 500 ml-es termékvonal
A HELL márkanév már hosszú ideje ismert az energiaital-piacon, köszönhetően…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >