Energia- és sportital évi 13 milliárd forintos piaca: kétszámjegyű növekedés a kiskereskedelmi forgalomban

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 11. 23. 12:59

Tovább szárnyal az energia- és sportital kiskereskedelmi forgalma, és meghaladta a 11 milliárd forintot 2009. december-2010. szeptemberben. Ez 11 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kereskedelmi Indexe.

Mivel az átlagárak csökkentek, a mennyiségben mért forgalom 17 százalékkal nőtt. Egy liter energiaital mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára idén augusztus-szeptemberben 501 forint, míg a tavalyi hasonló periódusban 527 forint.

Figyelemre méltó az energia- és sportitalnál, hogy az élelmiszer-kiskereskedelem általános trendjével ellentétben, itt viszonylag nagy a kis üzletek súlya. Sőt, a tendencia növekvő. Amíg ugyanis az összes élelmiszer értékben mért forgalmából a 400 négyzetméteres és az alatti szegmensre 35 százalék jutott 2009. december-2010. szeptemberben, addig energia- és sportitalból 41 százalék.

A kereskedelmi márkák tavalyi gyors felfutása után, idén csökkent a súlyuk. A kategória mennyiségi eladásából a kereskedelmi márkák a tavaly december-szeptember időszaki 36 százalék után idén, már csak 29 százalékkal részesedtek.

Kiegyenlítődést figyeltek meg a régiók között. A lakosság számarányához képest legalacsonyabb piaci részesedést elért délkeleti és északkeleti régió mutatója emelkedett az elmúlt év során.

Ebből a szempontból kiemelkedik a Budapest és Pest megye által alkotott centrális régió. Ott él ugyanis a lakosság 28 százaléka, viszont az energia- és sportital piacrésze 35 százalék értékben, 2009. december-2010. szeptember során.

A kategória forgalmának zömét az energiaital viszi el. A sportital bolti eladása ugyanis 300 millió forint alatt mozog, tíz hónap számai alapján.

Kapcsolódó cikkeink