2025-ig kivezeti a Morrisons a problémás műanyagokat
A Morrisons vállalta, hogy csökkenti, helyettesíti, illetve kivezeti a műanyagot, miután 2017-hez képest immár 17,5%-kal csökkentette a műanyagcsomagolás mennyiségét. Azóta évente átlagosan 9 680 tonna műanyagcsomagolást iktatott ki a kereskedő működéséből.
A szupermarketóriás 2025-ig igyekszik teljesen kivezetni a „problémás” műanyagokat – a brit Plastic Pact által meghatározottak szerint -, beleértve a multipack aludobozok, palackok és kartondobozok műanyag csomagolását, a műanyag fóliát, a nem komposztálható gyümölcs- és zöldségmatricákat, a nem komposztálható tea- és kávéfiltereket, valamint a vágatlan friss gyümölcsök és zöldségek műanyag csomagolását.
A cél elérése érdekében a Morrisons 332 áruházában 75 fajtára bővítette a műanyagmentes lédig gyümölcsök és zöldségek választékát, a saját márkás banánt papírszalaggal köti át, a darált húsok tálcáiról 400 tonna műanyagot, a kenyeres zacskókról pedig 110 tonna műanyagot távolított el.
Az elmúlt két évben a Morrisons papírcsomagolású toalettpapírt és konyhai törlőkendőt is bevezetett, és bemutatta a 100%-ban műanyagmentes karácsonyi ajándékcsomagolást.
A brit Plastic Pact iránti elkötelezettsége értelmében az élelmiszerlánc 2017 óta egymilliárd darab műanyag eszközt iktatott ki, például 31,2 millió darab egyszer használatos evőeszközt, 80 millió műanyag szívószálat és 331 millió műanyag teafiltert.
A Morrisons azon dolgozik, hogy 2025-re minden saját márkás termékének műanyagcsomagolása 100%-ban újrahasznosítható, újrafelhasználható vagy komposztálható legyen, és hogy a saját márkás elsődleges műanyagcsomagolások átlagosan 30%-ban újrahasznosított anyagot tartalmazzanak.
Kapcsolódó cikkeink
Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >Leépítésekbe kezdtek a brit élelmiszer-kereskedők a növekvő költségek miatt
Átrendeződőben van az Egyesült Királyság élelmiszer-kereskedelmi ágazata: a szupermarketek munkahelyeket…
Tovább olvasom >Új technológia forradalmasíthatja a kényelmi boltok házhoz szállítását az Egyesült Királyságban
A brit NearSt technológiai vállalat új az Egyesült Királyság kényelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >A GKI 2-2,5%-os gazdasági növekedést vár 2025-ben
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2025-re 2-2,5%-os GDP-növekedést prognosztizál, amely a külpiaci…
Tovább olvasom >