2025-ig kivezeti a Morrisons a problémás műanyagokat
A Morrisons vállalta, hogy csökkenti, helyettesíti, illetve kivezeti a műanyagot, miután 2017-hez képest immár 17,5%-kal csökkentette a műanyagcsomagolás mennyiségét. Azóta évente átlagosan 9 680 tonna műanyagcsomagolást iktatott ki a kereskedő működéséből.
A szupermarketóriás 2025-ig igyekszik teljesen kivezetni a „problémás” műanyagokat – a brit Plastic Pact által meghatározottak szerint -, beleértve a multipack aludobozok, palackok és kartondobozok műanyag csomagolását, a műanyag fóliát, a nem komposztálható gyümölcs- és zöldségmatricákat, a nem komposztálható tea- és kávéfiltereket, valamint a vágatlan friss gyümölcsök és zöldségek műanyag csomagolását.
A cél elérése érdekében a Morrisons 332 áruházában 75 fajtára bővítette a műanyagmentes lédig gyümölcsök és zöldségek választékát, a saját márkás banánt papírszalaggal köti át, a darált húsok tálcáiról 400 tonna műanyagot, a kenyeres zacskókról pedig 110 tonna műanyagot távolított el.
Az elmúlt két évben a Morrisons papírcsomagolású toalettpapírt és konyhai törlőkendőt is bevezetett, és bemutatta a 100%-ban műanyagmentes karácsonyi ajándékcsomagolást.
A brit Plastic Pact iránti elkötelezettsége értelmében az élelmiszerlánc 2017 óta egymilliárd darab műanyag eszközt iktatott ki, például 31,2 millió darab egyszer használatos evőeszközt, 80 millió műanyag szívószálat és 331 millió műanyag teafiltert.
A Morrisons azon dolgozik, hogy 2025-re minden saját márkás termékének műanyagcsomagolása 100%-ban újrahasznosítható, újrafelhasználható vagy komposztálható legyen, és hogy a saját márkás elsődleges műanyagcsomagolások átlagosan 30%-ban újrahasznosított anyagot tartalmazzanak.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható innovációk a műanyagipar élvonalában
A BS Plastic Kft. több mint két évtizede bizonyítja, hogy…
Tovább olvasom >„Környezetbarát” fehér tojás bevezetésével támogatja a Morrisons a gazdákat
Chuckle Eggs termékcsaládját fehér tojásokkal bővíti a Morrisons a „For…
Tovább olvasom >Betiltaná a friss termények műanyagcsomagolását a brit Wrap
A Wrap nevű brit jótékonysági szervezet javaslatot nyújtott be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Erős márkák, erős Magyarország: a Nemzetgazdasági Minisztérium aktívan támogatja a hazai vállalkozások márkaépítési törekvéseit
A hazai vállalkozások versenyképességet támogató adórendszer, a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok,…
Tovább olvasom >GKI elemzés: A gazdasági kiszolgáltatottságról mi magunk is tehetünk
A kormány 2025-ös „repülőrajtjához” szükség lenne az export felfutására (a…
Tovább olvasom >Top 50 a turizmusban: ők voltak az ágazat fontos szereplői 2024-ben
Gyulay Zsolt, Gerendai Károly, Kreinbacher József, Orbán Ráhel, Scheer Sándor,…
Tovább olvasom >