Új „Live Well” címkét vezet be a Lidl Nagy-Britanniában

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 08. 22. 09:12

A Lidl GB lesz az első brit diszkontlánc, amely saját márkás termékeinek csomagolásán olyan címkét vezet be, amely a táplálkozással kapcsolatos ismérvek mellett fenntarthatósági információkat is közzétesz.

Az új „Live Well” címke célja, hogy segítse a vásárlókat az olyan termékek azonosításában, amelyek az emberi szervezet és a bolygó egészségéhez egyaránt hozzájárulnak.

Az új címke összhangban áll a vállalat egészséges táplálkozást és környezeti fenntarthatóságot ötvöző Planetary Health Diet elveivel, és az elkövetkező hat hónapban országszerte több mint 100 terméken jelenik meg – például zöldségeken, gyümölcsökön, teljes kiőrlésű gabonákat tartalmazó termékeken és növényi fehérjéken. A Lidl szeretné elérni, hogy 2030-ra saját márkás termékeinek legalább 10%-a teljesítse a „Live Well” kritériumokat.

A minősítéshez minden egyes terméknek meg kell felelnie a British Nutrition Foundation által jóváhagyott táplálkozási normáknak, tartalmaznia kell legalább egy hivatalosan is jóváhagyott egészségügyi állítást, valamint eleget kell tennie olyan fenntarthatósági követelményeknek is, mint például az újrahasznosítható csomagolás vagy a felelős alapanyag-beszerzés.

Richard Bourns, a Lidl GB kereskedelmi igazgatója szerint a kezdeményezés célja, megkönnyíteni a vásárlóknak, hogy olyan termékeket választhassanak, amelyek az egészséges életmódba illeszkednek és a klímacélokkal is összecsengenek.

A WWF is üdvözölte a lépést, amely a szervezet szerint fontos előrelépés a fenntarthatóbb élelmiszerrendszer felé.

Kapcsolódó cikkeink