(EN) German Outdoor Advertising Market Breaks Records in 2024

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 01. 24. 09:01

A német kültéri reklámpiac bruttó árbevétele 2024-ben lépte át először a 3 milliárd eurós határt, ezzel 9,2%-ra növelve részesedését a hagyományos reklámköltésekből – közölte a Fachverband Aussenwerbung szakmai szervezet. A harmadik negyedévben a kültéri reklámok piaci részesedése első alkalommal érte el a 10%-ot.

Az ágazat éves szinten 12,7%-os növekedést könyvelhetett el, ami közel 370 millió eurós plusz bevételt jelentett – számolt be a Lebensmittelpraxis. Különösen a digitális kültéri reklám teljesített jól: árbevétele 19%-kal nőtt, és a teljes szegmens bevételéből való részesedése 41%-ról 43%-ra emelkedett. A legfontosabb bevételi forrás továbbra is a klasszikus kültéri reklám, például óriásplakát, maradt, amely 2024-ben több mint 8%-os növekedést ért el, elérve az 1,86 milliárd eurót.

– A kültéri reklám 2024-ben ismét kiemelkedő eredményt ért el – mondta Kai-Marcus Thäsler, a szakmai szövetség ügyvezető igazgatója. A többi formátum teljesítményét jelentősen felülmúlta: az online reklám és a rádiós hirdetések piaci részesedése csak csekély mértékben nőtt, míg a televíziós reklám stagnált, a nyomtatott sajtó pedig piacrészt veszített.

A szövetség szerint a kültéri reklám piaci részesedése tartósan 10% felett maradhat 2025-ben, amikor is az utcai hirdetőoszlop 170. évfordulóját ünnepli.

Kapcsolódó cikkeink