Az FDA szerint nem biztonságos a CBD élelmiszerben történő felhasználása
Az FDA múlt heti bejelentése szerint a kannabiszból vagy kenderből származó CBD-t tartalmazó termékek, így például szappanok és seltzerek, nem felelnek meg a szövetségi biztonsági előírásoknak, és szigorúbb szabályozást igényelnek.
A bejelentés villámcsapásként érte a virágzó CBD-iparágat, amely azt remélte, az FDA zöld utat ad a CBD-használatnak. Ehelyett az ügynökség a felhasználására vonatkozó új szabályozást kért az Egyesült Államok Kongresszusától.
Az FDA közleménye szerint a CBD használata – különösen hosszú távon – a biztonsággal kapcsolatos aggályokat vet fel. Az ügynökség tanulmányokat is idézett, amelyek a máj és a férfi reproduktív rendszer potenciális károsodását, valamint egyes gyógyszerekkel való kockázatos kölcsönhatásokat mutattak ki. A CBD-használat kockázatos lehet bizonyos veszélyeztetett csoportokra, így a gyermekekre és a várandósokra nézve is.
Bár a szövetségi kormány a CBD humán vagy állati táplálékban való felhasználását soha nem ismerte el „általánosan biztonságosnak”, és a vonatkozó jogszabály tiltja, hogy az államközi kereskedelemben még az engedélyezett gyógyszereket is emberi vagy állati élelmiszerekhez adják hozzá, a CBD-termékek elszaporodtak a piacon. Olyannyira, hogy iparági tanulmányok szerint a globális CBD-piac 2024-re értékben elérheti a 1,25 milliárd dollárt, és ma már több ezer CBD-vel dúsított termék érhető el online.
Érdekvédelmi csoportok és élelmiszeripari szakértők bírálták az FDA döntését.
The Washington Post
Kapcsolódó cikkeink
Walmart megnyitotta eddigi legnagyobb vényfeldolgozó központját
Újabb lépést tett a Walmart gyógyszertári szolgáltatásainak fejlesztése terén: megnyitotta…
Tovább olvasom >1500 irodai munkahelyet szüntet meg a Walmart az USA-ban
A Walmart 1500 vállalati pozíció megszüntetését tervezi az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Hárommilliárd dolláros gyárfejlesztésbe kezd a Kraft Heinz az Egyesült Államokban
A Kraft Heinz bejelentette, hogy 3 milliárd dollárt fektet be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >