ÉMK: elindul az élelmiszermentő program
Elindul az élelmiszermentő program – közölte az Élelmiszermentő Központ Nonprofit Kft. (ÉMK) kedden az MTI-vel.

Az infláció mostanra csökkenő pályára állt
Azt írták, hogy múlt hétfőn Pest vármegye területén már megkezdték az ÉMK próbaüzemű működését. Az élelmiszermentési program összeköti Magyarország legnagyobb karitatív szervezeteit (Baptista Szeretetszolgálat, Katolikus Karitász, Magyar Máltai Szeretetszolgálat, Ökumenikus Segélyszervezet, Magyar Református Szeretetszolgálat Alapítvány, Magyar Vöröskereszt) a törvényben meghatározott kiskereskedelmi láncokkal (Auchan, Tesco, Penny, Aldi, Lidl, Spar).
Világszerte, így Magyarországon is még mindig indokolatlanul sok élelmiszer landol a kukában, egy átlagos magyar évente 65,5 kilogramm étel kidobásáért felelős a háztartásában, ez pedig csak kicsivel jobb adat, mint az uniós átlag, amely a 70 kilogrammot is eléri – írták.
A közlemény szerint az ÉMK célja, hogy csökkentse a magyarországi élelmiszer-pazarlást, és segítse a támogatottakat azáltal, hogy koordinálja a lejárathoz közeli, de még biztonsággal fogyasztható, tartós élelmiszerek elosztását a karitatív szervezeteknek.
Az élelmiszer-pazarlás mérséklése azért is fontos, mert az élelmiszer-infláció jelentősen nőtt, ez pedig a rászorulókat különösen megterheli – tették hozzá.
Az infláció mostanra csökkenő pályára állt, az árfigyelő rendszer pedig az élelmiszerárak mérséklésével szintén az embereket segíti – olvasható az ÉMK közleményében.
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >Új márkastratégiával és szerethető figurával újít az Auchan
A 27 éves jubileum alkalmából nem csak akciókkal és nyereményjátékkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >