Emirates: a magyarok több mint negyede nyaral külföldön
A magyarok 27 százaléka nyaral külföldön az idén, az utasok fele repülővel utazik – derül ki az Emirates légitársaság megbízásából készített reprezentatív kutatásból.
Az MTI-hez kedden eljuttatott felmérés összegzése szerint a magyarok többsége közeli úti célt választ: Ausztria, Olaszország és Horvátország vezetik 2014-2015 legnépszerűbb üdülőhelyeinek listáját, szorosan nyomukban Szlovákiával, Görögországgal, az Egyesült Királysággal, Franciaországgal, Németországgal, Romániával és Csehországgal. A távoli desztinációk között az Egyesült Államok, az Egyesült Arab Emirátusok és Kanada szerepel az első három helyen.
Az ezer fő részvételével júliusban készített, online felmérés szerint a válaszadók 79 százaléka utazásait megtakarításból finanszírozza, és az utazók közel háromnegyede köt külön utasbiztosítást a külföldi útra. Azok, akik repülővel utaznak, fejenként átlagosan 118 ezer forintot szánnak a nyaralásra, a repülést mellőzők pedig személyenként átlagosan 77 ezer forintból gazdálkodnak.
A magyarok 66 százaléka a párjával nyaral külföldön, 24 százalék viszi magával a gyerekeket is, 30 százalék pedig barátokkal nyaral, de az utazni vágyók több mint egytizede inkább egyszemélyes utat tervez.
A külföldre repülővel utazók többsége, 70 százaléka saját maga keresi meg a legjobb ajánlatokat az interneten, de 22 százalék azok aránya, akik utazási irodára bízzák a foglalást. A magyarok 91 százaléka számára a repülőjegy foglalásakor a legfontosabb szempont az ár, amit a poggyászméret követ, az átszállások száma és időtartama csak a prioritási sorrend harmadik helyén szerepel. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Önvezető autók a nagyvárosban – ilyen algoritmusokon dolgoznak a magyar kutatók
Sokan azt gondolják, hogy az önvezető autók fejlesztésében a technológia…
Tovább olvasom >Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >Kié a bizalom? – így változik a hazai influencerpiac
A magyar internetezők kétharmada rendszeresen fogyaszt influencertartalmakat, de egyre tudatosabban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kutatás: Óriási a szakadék a turisták környezettudatossága és valós utazási szokásai között
Bár egyre több turista vallja magát környezettudatosnak, utazási szokásaikban ez…
Tovább olvasom >Csak egyszerű alapanyagokból! Vágod? – A nap videója
Főleg tofu és uborka. De ahogy tálalják… Persze késkezelésből azért…
Tovább olvasom >Mit rejt a fehérneműd? – A nap képe
A divattervező Calvin Klein provokatív reklámkampányokat használt arra, hogy párbeszédet…
Tovább olvasom >