Emelkedtek az átlagárak a tisztítószereknél
A háztartási tisztítószerek piaca értékben 2 százalékkal csökkent tavaly, az előző évvel összehasonlítva. Együttes kiskereskedelmi eladásuk mintegy 20 milliárd forint. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.A piac azonban kategóriánként eltérően változik. Így a legnagyobb forgalmú általános tisztítószer és súrolószer, az ablaktisztító, valamint a legkisebb forgalmú padlótisztító forgalma csökkent; 4, 2 és 12 százalékkal. Viszont nőtt a toalett-tisztító és az eldobható háztartási tisztítókendő mutatója, 3, illetve 21 százalékkal.
Legnagyobb az általános tisztítószer- és súrolószerpiac mérete, amely 12 milliárd forint körül mozog. Ugyanakkor a toalett-tisztító piac mérete meghaladja az 5 milliárd, az ablaktisztítóé pedig az 1 milliárd forintot. A tisztítókendő és a padlótisztító egyaránt fél milliárd forintot meghaladó forgalmat bonyolított le.
A mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárak mindegyik kategóriában emelkedtek. Több mint 20 százalékkal drágult például az általános, többcélú tisztítószer és a szórófejes ablaktisztító mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára.
A kereskedelmi márkák részaránya az értékbeli eladásból változatos képet mutat. Legutóbb november–decemberben egyaránt 18 százalék az általános tisztítószernél és a toalett-tisztítónál. Ablaktisztítónál és padlótisztítónál 15, illetve 11 százalék. Kiemelkedő, 52 százalék a tisztítókendőnél.
Farkas Monika
Tisztítószerek mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára az utóbbi időben, forint/darab (kivétel a padlótisztító, ott forint/liter)
Termék 2008. XI– XII. 2009. V–VI. 2009. XI–XII.
Általános fehérítő 343 355 435
Általános többcélú tisztító 680 609 829
Folyékony toalett-tisztító 1 308 1 454 1 549
Szórófejes ablaktisztító 321 353 424
Konyhai törlőkendő 534 525 614
Padlótisztító 702 685 712
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Két évtizede tagja Magyarország az Európai Uniónak: mit jelent ez a gazdaság szempontjából?
Idén húsz éve csatlakozott Magyarország az Európai Unióhoz. Az évforduló…
Tovább olvasom >Az inflációs nyomás továbbra is velünk marad
Az inflációs nyomás továbbra sem ereszti a cégeket. Habár az…
Tovább olvasom >Optimisták a magyar cégek a klímacélokkal kapcsolatban
A hazai cégek optimisták a klímavállalásokat illetően, de a szervezeten…
Tovább olvasom >