Emelkedtek az amerikai fogyasztók kiadásai
Stabilan emelkedtek a fogyasztók kiadásai az Egyesült Államokban augusztusban is, az erős gazdasági növekedés jeleként, miközben az élelmiszer- és energiaárakat nem tartalmazó személyes fogyasztási kiadások éves árindexe idén már a negyedik hónapban érte el a 2 százalékot.
A washingtoni kereskedelmi minisztérium pénteken közölte, hogy augusztusban, havi összevetésben a fogyasztói kiadások és a személyi jövedelmek egyaránt 0,3 százalékkal emelkedtek.
Júliusban a jövedelmek 0,3 százalékkal, a kiadások pedig 0,4 százalékkal nőttek.
A jövedelmek legfontosabb összetevői, a bérek és fizetések 0,5 százalékkal emelkedtek augusztusban.
A személyes fogyasztási kiadások árindexe (lényegében a fogyasztói árak változása) augusztusban havi szinten 0,1 százalékkal emelkedett, a gyakran változékony élelmiszer- és energiaáraktól megtisztított index viszont stagnált.
Éves összevetésben a személyes fogyasztási kiadások árindexe 2,2 százalékot tett ki augusztusban, szemben az előző hónapban mért 2,3 százalékkal, míg a maginfláció 2,0 százalék volt, csakúgy mint júliusban.
Az amerikai jegybankrendszer szerepét betöltő Federal Reserve (Fed) az élelmiszer- és energiaárakat nem tartalmazó személyes fogyasztási kiadások éves árindexében határozza meg inflációs célszámát. A 2 százalékos célszámot 2012 áprilisa óta először márciusban érte el a tényleges árindex. Áprilisban és júniusban 1,9 százalék, májusban és júliusban pedig újra 2,0 százalék volt ez az érték.
Az amerikai hazai össztermék (GDP) több mint kétharmadát a személyi fogyasztás adja, így meghatározó súlya van a gazdasági növekedés alakulásában.
Az erős belső keresletnek, az infláció erősödésének és a munkaerőpiac feszítettségének köszönhetően a Fed folytatta a monetáris politika szigorítását, és szeptemberben, idén immár harmadik alkalommal, újra kamatot emelt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >