Emelkedtek a fogyasztói jövedelmek és kiadások a világ legnagyobb gazdaságában
Nőttek a fogyasztók jövedelmei és kiadásai az Egyesült Államokban júniusban, de az élelmiszer- és energiaárakat nem tartalmazó személyes fogyasztási kiadások éves árindexe továbbra is 2 százalék alatt maradt.
A washingtoni kereskedelmi minisztérium közölte, hogy júniusban, havi összevetésben, egyaránt 0,4 százalékkal emelkedtek a fogyasztói kiadások és a személyi jövedelmek, összhangban az elemzői várakozásokkal.
Májusban a jövedelmek 0,4 százalékkal, a kiadások pedig 0,5 százalékkal nőttek.
A jövedelmek legfontosabb összetevői, a bérek és fizetések 0,4 százalékkal emelkedtek júniusban.
A személyes fogyasztási kiadások árindexe (lényegében a fogyasztói árak változása) júniusban havi szinten 0,1 százalékkal, a gyakran változékony élelmiszer- és energiaáraktól megtisztított index pedig ugyancsak 0,1 százalékkal emelkedett. Májusban 0,2 százalékra rúgott mindkét érték.
Éves összevetésben a személyes fogyasztási kiadások árindexe májusban és júniusban egyaránt 2,2 százalékra emelkedett, míg a maginfláció 1,9 százalékra nőtt mindkét hónapban. Elemzők enyhe gyorsulásra, 2,3 százalékra, illetve 2,0 százalékra számítottak júniusról.
Az amerikai jegybankrendszer szerepét betöltő Federal Reserve (Fed) az élelmiszer- és energiaárakat nem tartalmazó személyes fogyasztási kiadások éves árindexében határozza meg inflációs célszámát. A 2 százalékos célszámot több mint öt év után először márciusban érte el a tényleges árindex, de azóta rendre valamivel 2 százalék alatt maradt.
Az amerikai hazai össztermék (GDP) több mint kétharmadát a személyi fogyasztás adja, így meghatározó súlya van a gazdasági növekedés alakulásában. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >