Emelkedő irodaárak nehezítik a cégek helyzetét
A pénzügyi és a kivitelezési költségek is egyre nőnek, a kereslet viszont a recessziós veszélyek miatt esik: az európai irodapiac rendkívüli kihívásokkal szembesül – mutat rá a vg.hu.

Az irodapiac legnehezebb időszakát éli
A pénzügyi válság óta a legnehezebb piaci körülményekkel szembesül az európai irodapiac. Drágul a finanszírozás: emelkednek a kamatszintek, drágul a hitelek refinanszírozása, nőnek az építési költségek.
A Bank of America elemzése szerint az óceán mindkét partján megemelkedő kamatköltségek egyre nehezebb helyzetbe hozzák az irodatulajdonoskat, mivel drágul hiteleik refinanszírozása. A pandémia kezdete óta egyre bizonyosabb, hogy a korlátozások egyik legnagyobb vesztese az irodapiac lehet. A home office elterjedt, a cégek rájöttek, hogy szükségtelen nagy, drága belvárosi irodákat fenntartani, számos tevékenység végezhető otthonról is, ráadásul ezzel jelentős összegű költséget takarítanak meg.
A DLA Piper idén tavaszi felmérésében megkérdezettek csupán fele vélte úgy, hogy a járvány után folyamatosan emelkedik majd a munkájukat irodában végzők aránya.
Kapcsolódó cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyarország gazdasági sérülékenysége: okok, következmények és lehetséges kiutak
Az elmúlt évek gazdasági folyamatai ismét ráirányították a figyelmet a…
Tovább olvasom >NGM: a kormány üdvözli, hogy a kereskedelmi bankok is részt vesznek az áremelések elleni küzdelemben
A kormány üdvözli, hogy a kereskedelmi bankok önkéntes alapon vállalják…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >