Emelkedik az üzleti, csökken a lakossági bankkártyák száma
A gazdasági válság ellenére növekszik az üzleti bankkártyák száma, míg a lakossági plasztikok csökkenek. 2010 első felében a céges kártyák száma 4,1%-kal nőtt, a lakossági 1,4%-os visszaesést mutatott, számuk 8,69 millió darabra apadt.
Idén kis mértékben mérséklődtek a bankkártyával történő vásárlások (0,1%) és a készpénzfelvételek (1%) is. 2009-ben ellentétes irányú volt ez a folyamat. Addig, amíg a plasztikkal történő fizetések száma 3,9%-kal nőtt, az automatás pénzfelvételek gyakorisága 4,5%-kal csökkent.
Várhegyi Éva, a Pénzügykutató Zrt. tudományos főmunkatársa szerint a lakossági bankkártya-csökkenés mögött a spórolási szándék húzódik meg. Az emberek költségeik lefaragása végett visszaszolgáltatták felesleges bankkártyáikat a pénzintézeteknek. Az üzleti bankkártyák számának emelkedése hátterében viszont a bankok kis-és középvállalkozások felé való nyitása állhat. Ennek oka a válság miatti lakossági piacon való terjeszkedés kockázatosabb volta és a nagyvállalati piac telítettsége. Ezen felül a Széchenyi-kártya terjedése is gerjeszthette a folyamatot.
A vezető hazai bankok közül többen is egyetértettek Várhegyi Éva véleményével – tudta meg a Világgazdaság. Az MKB Bank, a Citibank és a K&H Bank is érzékeli üzleti kártyák terén a bővülést és az ügyfelek spórolási érzékenységét. Az előbbi esetet a kisvállalatoknak és vállalkozóknak nyújtott kedvező ajánlataikkal magyarázzák, ami által az egyes cégek egyre több plasztikot használnak. Azonban a fentebb említett első két bank a lakossági bankkártyák számában jelentkező országos csökkenő tendencia ellenére is növekedésről számolt be. Az MKB Bank csak a hitelkártyák terén tapasztalt visszaesést; bankkártyáik száma viszont növekedett, csak úgy, mint az amerikai érdekeltségű Citibank-nál, amit ők a 0 forintos bankszámlák népszerűségének tulajdonítanak – írja a Világgazdaság nyomán a penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >