Emelkedett az infláció az euróövezetben és az EU-ban
Novemberben mind az euróövezetben, mind az Európai Unióban emelkedett az infláció az októberihez képest az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat pénteken közzétett adatai szerint.
Az euróövezetben és az Európai Unióban egyaránt 0,6 százalékra nőtt az éves infláció az októberi 0,5 százalékról. Egy évvel korábban, 2015 novemberében mindkét térségben 0,1 százalék volt a fogyasztói árak éves emelkedése.
Az idén novemberben az EU hat tagállamában regisztráltak negatív inflációt: Bulgáriában és Cipruson 0,8 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak, Írországban, Görögországban, Szlovákiában és Romániában pedig 0,2 százalékkal.
A fogyasztói árak a legnagyobb növekedést, 1,7 százalékot Belgiumban érték el. A Cseh Köztársaságban 1,5 százalék, Ausztriában 1,5 százalék, Észtországban pedig 1,4 százalék volt az infláció novemberben.
Magyarországon is az uniós átlag feletti volt az infláció novemberben, 1,1 százalékos. Az októberihez képest novemberben nem változtak a fogyasztói árak, az éves infláció pedig októberben is 1,1 százalék volt az Eurostat adatai szerint.
Az előző havihoz, az októberihez képest novemberben az Európai Unió öt tagállamában csökkent, hat tagállamában nem változott és tizenhét tagállamában emelkedett az éves infláció. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezetben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése márciusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Komáromon túl olcsóbb az élet? – A magyar vásárlók tömegesen járnak Szlovákiába spórolni
Az Mfor.hu tesztje szerint a szlovákiai Komárom diszkontáruházaiban jelentős árkülönbségek…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >