Emelkedett az almafogyasztás
Budai Gyula szerint emelkedett a belföldi almafogyasztás az egy hónapja indult értékesítési akciónak köszönhetően, amely a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM), az Agrármarketing Centrum, a FruitVeB és a CBA áruházlánc összefogásával zajlott.
A VM parlamenti államtitkára az akció záró rendezvényén pénteken, a CBA ürömi áruházában tartott tájékoztatón arról is beszámolt, hogy a magyar zöldség és gyümölcs iránt jelentős az orosz piac érdeklődése is.
A magyar termelők felkészültek az exportra, és 2020-ig 100-120 ezer munkahely jöhet létre az oroszországi kivitel felfutásának köszönhetően – tette hozzá Mártonffy Béla, a FruitVeB zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet elnöke.
Az elnök emlékeztetett rá, hogy az idén a dinnye- és a paprikaakciót követte az almáé, és hátra van még a magyar tej népszerűsítése.
A CBA az idén eddig 190 ezer tonna zöldséget, és 960 ezer tonna gyümölcsöt értékesített. A kampányok mindig fellendítik a forgalmat, az ürömi áruházban például hétfőtől péntekig egy tonna alma fogyott – ismertette Fodor Attila, az áruházlánc kommunikációs igazgatója a tájékoztatón.
A legnagyobb almafeldolgozó, az Agrana Juice Magyarország Kft. a napokban 10 százalékkal felemelte az ipari alma felvásárlási árát, most 30-35 forintot ad érte kilogrammonként. Ezt követően az étkezési alma átvételi ára 100 forint fölé emelkedett, így az idei közepes termés ellenére is lesz pénzük a termelőknek arra, hogy nekivágjanak a következő évnek – vélte Budai Gyula. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >