Emelkedett a háztartási vegyi áru és kozmetikum forgalma
Értékben 13, mennyiségben 8 százalékkal emelkedett a háztartási vegyi áru és kozmetikum forgalma tavaly a 201–400 négyzetméteres boltokban, tavalyelőtthöz viszonyítva.
Mindössze 800 körül mozog a csatornát alkotó üzletek száma. Ez a teljes hazai élelmiszerbolt-hálózat 4 százaléka.
Piaci részesedésük háztartási vegyi áruból és kozmetikumból 3 százalék a tavalyi adatok szerint. (Élelmiszerből 8 százalék jutott rájuk a legutóbbi kumulált évben.) Egyik mutató sem változott az elmúlt két év során.
Átlag felett növekedett a legnagyobb forgalmú tíz drugkategória közül a következők bolti eladása: mosószer, toalettpapír, dezodor, öblítő, tusfürdő. Kiugró növekedési arányt regisztráltunk például babatörlőkendőnél és szájvíznél.
Ha a top tíz kategóriát nézzük, melyek piaci részesedése haladta meg a 3 százalékos átlagot a tavalyi adatok alapján, akkor a mosószer, a toalettpapír és az öblítő mellett találjuk a a mosogatószert, a papír zsebkendőt és az általános tisztítószert. Mutatóik 4–7 százalék között szóródnak.
Az értékben mért forgalom szempontjából 11–20. helyet elfoglaló kategóriák közül már csak háromnak a piaci részesedése haladja meg az átlagot, egy vagy két százalékponttal: konyhai törlőkendő, toalett-tisztító és egészségügyi betét.
Összesen hetven vegyi kategória kiskereskedelmi forgalmát méri a Nielsen.
A további ötvennégy közül már csak ötnek a piaci részesedése nagyobb a csatorna 3 százalékos átlagánál, 1–3 százalékponttal: tampon, papírszalvéta, ablaktisztító, lefolyó- és tűzhelytisztító, valamint babahintőpor.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >