Emelkedett a háztartási vegyi áru és kozmetikum forgalma

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 04. 14. 10:00

Értékben 13, mennyiségben 8 százalékkal emelkedett a háztartási vegyi áru és kozmetikum forgalma tavaly a 201–400 négyzetméteres boltokban, tavalyelőtthöz viszonyítva.

Mindössze 800 körül mozog a csatornát alkotó üzletek száma. Ez a teljes hazai élelmiszerbolt-hálózat 4 százaléka.

Piaci részesedésük háztartási vegyi áruból és kozmetikumból 3 százalék a tavalyi adatok szerint. (Élelmiszerből 8 százalék jutott rájuk a legutóbbi kumulált évben.) Egyik mutató sem változott az elmúlt két év során.

Átlag felett növekedett a legnagyobb forgalmú tíz drugkategória közül a következők bolti eladása: mosószer, toalett­papír, dezo­dor, öblítő, tusfürdő. Kiugró növekedési arányt regisztráltunk például babatörlőkendőnél és szájvíznél.

Ha a top tíz kategóriát nézzük, melyek piaci részesedése haladta meg a 3 százalékos átlagot a tavalyi adatok alapján, akkor a mosószer, a toalettpapír és az öblítő mellett találjuk a a mosogatószert, a papír zsebkendőt és az általános tisztítószert. Mutatóik 4–7 százalék között szóródnak.

Az értékben mért forgalom szempontjából 11–20. helyet elfoglaló kategóriák közül ­már csak háromnak a piaci részesedése haladja meg az átlagot, egy vagy két százalékponttal: konyhai törlőkendő, toalett-­tisztító és egészségügyi betét.

Összesen hetven vegyi kategória kiskereskedelmi forgalmát méri a Nielsen.

A további ötvennégy közül már csak ötnek a piaci részesedése nagyobb a csatorna 3 százalékos átlagánál, 1–3 százalékponttal: tampon, papírszalvéta, ablaktisztító, lefolyó- és tűzhely­tisztító, valamint babahintőpor.

Kapcsolódó cikkeink