Emelkedett a Carrefour utolsó negyedéves árbevétele
A vártnál kissé nagyobb mértékben emelkedett a legnagyobb európai kiskereskedelmi lánc, a francia Carrefour árbevétele tavaly az utolsó negyedévben éves összehasonlításban, főleg az európai és a brazil eladások bővülése miatt.
A világ második legnagyobb kiskereskedőjének árbevétele 4,1 százalékkal, 22,62 milliárd euróra növekedett a december végéig tartó három hónapban, éves összevetésben. Elemzők 22,47 milliárd eurót vártak. A harmadik negyedévben 2,8 százalékkal bővült az áruházlánc értékesítési árbevétele. A vállalat közlése szerint a 2014-es üzemi nyereség 2,38 milliárd euróra várható, ami megfelel az előrejelzéseknek.
A Carrefour legnagyobb piacán, Franciaországban 1 százalékkal, míg a második legnagyobb piacot képviselő Brazíliában 10,4 százalékkal bővültek az eladások a negyedik negyedévben éves összehasonlításban. Európában, Franciaországot nem számítva, 0,4 százalékkal nőtt az értékesítés.
Az áruházlánc nyeresége ugyanakkor 0,6 százalékkal csökkent Franciaországban az utolsó negyedévben tavaly, a megelőző negyedévi 0,2 százalékos mérséklődés után. A Carrefour értékesítései bevételének 73 százaléka származik Európából, 47 százaléka Franciaországból.
A francia üzletlánc alkalmazkodott a fogyasztói trendekhez, miszerint a vásárlók a helyi üzletekben történő, illetve online bevásárlást részesítik előnyben a hipermarketekkel szemben. A Carrefour erre válaszul csökkentette árait, egyszerűsítette a termékskálát és nagyobb önállóságot biztosított az üzletvezetőknek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – Országos összefogás az iskolakezdéshez
Immár ötödik alkalommal hirdeti meg közös tanszergyűjtő akcióját a Magyar…
Tovább olvasom >10 millió forinttal támogatja a nehéz sorsú fiatalokat a Lidl
Nagy érdeklődés övezte a Lidl és a Tisza Cipő kollaborációja…
Tovább olvasom >Műanyag-cunami helyett üvegforradalom
Miközben a fenntarthatóság központi téma lett, több millió tonna műanyag-csomagolás…
Tovább olvasom >