Emelkedett a Carrefour utolsó negyedéves árbevétele
A vártnál kissé nagyobb mértékben emelkedett a legnagyobb európai kiskereskedelmi lánc, a francia Carrefour árbevétele tavaly az utolsó negyedévben éves összehasonlításban, főleg az európai és a brazil eladások bővülése miatt.
A világ második legnagyobb kiskereskedőjének árbevétele 4,1 százalékkal, 22,62 milliárd euróra növekedett a december végéig tartó három hónapban, éves összevetésben. Elemzők 22,47 milliárd eurót vártak. A harmadik negyedévben 2,8 százalékkal bővült az áruházlánc értékesítési árbevétele. A vállalat közlése szerint a 2014-es üzemi nyereség 2,38 milliárd euróra várható, ami megfelel az előrejelzéseknek.
A Carrefour legnagyobb piacán, Franciaországban 1 százalékkal, míg a második legnagyobb piacot képviselő Brazíliában 10,4 százalékkal bővültek az eladások a negyedik negyedévben éves összehasonlításban. Európában, Franciaországot nem számítva, 0,4 százalékkal nőtt az értékesítés.
Az áruházlánc nyeresége ugyanakkor 0,6 százalékkal csökkent Franciaországban az utolsó negyedévben tavaly, a megelőző negyedévi 0,2 százalékos mérséklődés után. A Carrefour értékesítései bevételének 73 százaléka származik Európából, 47 százaléka Franciaországból.
A francia üzletlánc alkalmazkodott a fogyasztói trendekhez, miszerint a vásárlók a helyi üzletekben történő, illetve online bevásárlást részesítik előnyben a hipermarketekkel szemben. A Carrefour erre válaszul csökkentette árait, egyszerűsítette a termékskálát és nagyobb önállóságot biztosított az üzletvezetőknek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >