Eltűnt a nevető nyuszi a Nesquik mexikói dobozáról
Mexikóban többé nem szerepel a jól ismert nevető nyuszifigura a Nesquik csomagolásán, mivel a helyi szabályozások tiltják a gyerekeket célzó reklámokat az olyan élelmiszerek csomagolásán, amelyek cukortartalma a hivatalos határértéket meghaladja.
A Nestlé a termékfejlesztés során a már jól bevált „60:40+” szabályt alkalmazza – vagyis nemcsak az ízre, hanem a tápértékre is figyel és a „plusz” jel értelmében a termékeket egészséges adalékanyagokkal, például vitaminokkal is dúsítja –, a mexikói Nesquik mégis két fekete figyelmeztető címkét kapott „Túl sok cukor” és „Túl sok kalória” felirattal.
A svájci Tagesanzeiger beszámolója szerint a cukornak alapvető szerepe van a 60:40+ szabály elérésében, mert a fogyasztók többsége – dél felé haladva egyre inkább – az édes ízt kedveli.
A Nesquik italpor Mexikóban ugyanakkor mintegy tíz grammal kevesebb cukrot (15,14 gramm) tartalmaz, mint például Svájcban, ám ez is meghaladja az engedélyezett határértéket. Mexikó kormánya ugyanis, az elhízás jelentette súlyos társadalmi problémára válaszul, szigorúan fellép a cukros élelmiszerekkel szemben, különösen azok esetében, amelyeket gyerekek is fogyasztanak. A Nesquik nyuszi eltávolítása is ennek az egészségpolitikai törekvésnek a része.
Kapcsolódó cikkeink
A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Steril legyekkel védekezik Amerika a húsfaló parazita ellen – újra leállt a mexikói állatexport
Újra felfüggesztette a mexikói élőállat-importot az Egyesült Államok, miután ismét…
Tovább olvasom >Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >