Eltűnt a nevető nyuszi a Nesquik mexikói dobozáról
Mexikóban többé nem szerepel a jól ismert nevető nyuszifigura a Nesquik csomagolásán, mivel a helyi szabályozások tiltják a gyerekeket célzó reklámokat az olyan élelmiszerek csomagolásán, amelyek cukortartalma a hivatalos határértéket meghaladja.
A Nestlé a termékfejlesztés során a már jól bevált „60:40+” szabályt alkalmazza – vagyis nemcsak az ízre, hanem a tápértékre is figyel és a „plusz” jel értelmében a termékeket egészséges adalékanyagokkal, például vitaminokkal is dúsítja –, a mexikói Nesquik mégis két fekete figyelmeztető címkét kapott „Túl sok cukor” és „Túl sok kalória” felirattal.
A svájci Tagesanzeiger beszámolója szerint a cukornak alapvető szerepe van a 60:40+ szabály elérésében, mert a fogyasztók többsége – dél felé haladva egyre inkább – az édes ízt kedveli.
A Nesquik italpor Mexikóban ugyanakkor mintegy tíz grammal kevesebb cukrot (15,14 gramm) tartalmaz, mint például Svájcban, ám ez is meghaladja az engedélyezett határértéket. Mexikó kormánya ugyanis, az elhízás jelentette súlyos társadalmi problémára válaszul, szigorúan fellép a cukros élelmiszerekkel szemben, különösen azok esetében, amelyeket gyerekek is fogyasztanak. A Nesquik nyuszi eltávolítása is ennek az egészségpolitikai törekvésnek a része.
Kapcsolódó cikkeink
Talajmegújító mezőgazdasági képzést indít a Nestlé és a Sustainable Business Academy fiatal gazdáknak
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Globális létszámcsökkentést hajt végre a Nestlé a hatékonyság jegyében
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Nescafé már 2024-ben elérte a 2025-re kitűzött regeneratív mezőgazdasági céljait
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Töretlen a hazai termékek sikere a PENNY-ben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Rossmann-nál az ünnep a családról szól – december 24-én zárva tartanak az üzletek
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >K&H: nemzetközi elismerést kapott a nyugdíjfókuszú influenszerkampány
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
