Eltűnt a nevető nyuszi a Nesquik mexikói dobozáról
Mexikóban többé nem szerepel a jól ismert nevető nyuszifigura a Nesquik csomagolásán, mivel a helyi szabályozások tiltják a gyerekeket célzó reklámokat az olyan élelmiszerek csomagolásán, amelyek cukortartalma a hivatalos határértéket meghaladja.
A Nestlé a termékfejlesztés során a már jól bevált „60:40+” szabályt alkalmazza – vagyis nemcsak az ízre, hanem a tápértékre is figyel és a „plusz” jel értelmében a termékeket egészséges adalékanyagokkal, például vitaminokkal is dúsítja –, a mexikói Nesquik mégis két fekete figyelmeztető címkét kapott „Túl sok cukor” és „Túl sok kalória” felirattal.
A svájci Tagesanzeiger beszámolója szerint a cukornak alapvető szerepe van a 60:40+ szabály elérésében, mert a fogyasztók többsége – dél felé haladva egyre inkább – az édes ízt kedveli.
A Nesquik italpor Mexikóban ugyanakkor mintegy tíz grammal kevesebb cukrot (15,14 gramm) tartalmaz, mint például Svájcban, ám ez is meghaladja az engedélyezett határértéket. Mexikó kormánya ugyanis, az elhízás jelentette súlyos társadalmi problémára válaszul, szigorúan fellép a cukros élelmiszerekkel szemben, különösen azok esetében, amelyeket gyerekek is fogyasztanak. A Nesquik nyuszi eltávolítása is ennek az egészségpolitikai törekvésnek a része.
Kapcsolódó cikkeink
Világszerte kapható lesz a Nestlé Sinergity csecsemőtápszere
A Nestlé bejelentette, hogy globálisan bevezeti Sinergity nevű, tudományos kutatásokra…
Tovább olvasom >7 millió dollárt invesztál a Nestlé a gabonapehely-gyártásba Zimbabwéban
7 millió dolláros beruházással bővítette a Nestlé reggelizőpehely-gyárát a zimbabwei…
Tovább olvasom >Megnyitotta első üzletét a Nestlé Portugáliában
A Nestlé Portugal megnyitotta első kiskereskedelmi üzletét az országban, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Marika hazatér
A magyarországi Ír Nagykövetség a Szent Patrik-napot március 17-én a…
Tovább olvasom >Az euróövezetben és az Európai Unióban havi összevetésben csökkentek, éves szinten nőttek a termelői árak áprilisban
Az euróövezetben és az Európai Unióban (EU) havi összevetésben csökkentek,…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >