Eltűnt a nevető nyuszi a Nesquik mexikói dobozáról
Mexikóban többé nem szerepel a jól ismert nevető nyuszifigura a Nesquik csomagolásán, mivel a helyi szabályozások tiltják a gyerekeket célzó reklámokat az olyan élelmiszerek csomagolásán, amelyek cukortartalma a hivatalos határértéket meghaladja.
A Nestlé a termékfejlesztés során a már jól bevált „60:40+” szabályt alkalmazza – vagyis nemcsak az ízre, hanem a tápértékre is figyel és a „plusz” jel értelmében a termékeket egészséges adalékanyagokkal, például vitaminokkal is dúsítja –, a mexikói Nesquik mégis két fekete figyelmeztető címkét kapott „Túl sok cukor” és „Túl sok kalória” felirattal.
A svájci Tagesanzeiger beszámolója szerint a cukornak alapvető szerepe van a 60:40+ szabály elérésében, mert a fogyasztók többsége – dél felé haladva egyre inkább – az édes ízt kedveli.
A Nesquik italpor Mexikóban ugyanakkor mintegy tíz grammal kevesebb cukrot (15,14 gramm) tartalmaz, mint például Svájcban, ám ez is meghaladja az engedélyezett határértéket. Mexikó kormánya ugyanis, az elhízás jelentette súlyos társadalmi problémára válaszul, szigorúan fellép a cukros élelmiszerekkel szemben, különösen azok esetében, amelyeket gyerekek is fogyasztanak. A Nesquik nyuszi eltávolítása is ennek az egészségpolitikai törekvésnek a része.
Kapcsolódó cikkeink
A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Megszűnt a Nespresso kapszulák védelme a Benelux-országokban
A Brüsszeli Fellebbviteli Bíróság döntése értelmében többé nem él a…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >