Eltűnnek bizonyos cigaretták a dohányboltokból
Február elejétől gyakorlatilag az ország összes dohányboltjában már csak egységes csomagolásba helyezett cigarettákat lehet majd megvásárolni – írja piaci forrásokra hivatkozva a 24.hu.
A lap emlékeztet, hogy Lázár János még 2015 júniusában jelentette be, hogy a kormány egységes cigarettacsomagolásokat szeretne bevezetni, ám az eredetileg tervezett 2019. május 20-i határidőt végül két és fél évvel kitolták egy kormányrendeletben.
A türelmi idő 2021. december 31-én lejárt, de a rendelet megalkotásakor a döntéshozók ügyeltek arra, hogy a kiskereskedőket védjék, ezért a tavaly készletre vásárolt, még felmárkázott és egyedi designú termékeket a határidő lejártát követően is lehetett értékesíteni a dohányboltokban.
A felhalmozott készletek viszont a forgalomtól és a beszállítás gyakoriságától függően napokon belül szinte mindenhol elfogynak, onnantól az új rendelésekben szereplő termékek már csak az egységes csomagolásban kerülhetnek ki a polcokra. Az új csomagolás az alábbi termékeket érinti:
- cigaretta
- finomra vágott töltős és sodródohányok
- pipadohány
A szivarkák, a szivarok és a dohányhevítéses termékek, mint például az IQOS Heets, tehát továbbra is egyedi csomagolásban lesznek majd kaphatóak. Érdekesség amúgy, hogy épp a dohányhevítéses termékek azok, amelyekre az átalakulóban lévő hazai cigarettapiac szereplői újdonsült zászlóhordozóként tekintenek.
Kapcsolódó cikkeink
Kiszivárgott dokumentum: az EU szigorítana, miközben a tudomány az ártalomcsökkentés mellett érvel
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Tovább szigorítják a dohányzás szabályait Belgiumban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Szlovákiában történelmi szinten a csempészett cigaretták aránya
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vészek borzolják a baromfit
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Szupermarketizáció 2.0, avagy új fejlődési szakaszba lépett a Lidl Szlovákiában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Kampány a húsfogyasztás fenntarthatóságáról
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

