Eltűnnek az egyszer használatos műanyag táskák a dm-ből
Az egyszer használatos műanyag táskák utolsó darabjait is száműzi boltjaiból a dm 2019. januártól. Az üzletekben egyéb alternatívákat kínálnak a vásárlóknak, s arra buzdítják őket, hogy minden vásárláskor vigyék magukkal saját bevásárlótáskáikat.
A műanyag bevásárlótáskák a figyelem középpontjába kerültek az utóbbi években, a tengerekben úszó szeméthegyek képei bejárták a világot. A műanyag zacskók visszaszorításának terén a dm már eddig is több fontos lépést tett: az ingyenes szatyrokat két lépésben megszüntette, 2011-ben a nagyméretű, tavaly a kisméretű ingyenes táskái is eltűntek, 2019 januárjától pedig nem lesznek elérhetők az üzletekben a megvásárolható műanyag egyszer használatos táskák sem. A dm alternatívaként papírtáskát ajánl a vásárlóknak, amelynek árát januártól csökkentik, illetve többször használatos pamuttáskát és a nagy teherbírású permanent táskákat kínálnak. A pamuttáskákra való áttérést ösztönzi a dm azzal is, hogy az elhasználódott darabokat szimbolikus 1 forintért újra cserélik a boltokban.
A papírtáskába kialakításának köszönhetően könnyű belepakolni és rendkívül strapabíró. Újrahasznosított papírból készül, előállítása környezetkímélő, s mivel komposztálható, bio hulladék gyűjtésére is alkalmas. Később a táska ismét visszakerülhet az újra hasznosítási körforgásba. A nagy teherbírású permanent táska 80 százalékban újrahasznosított műanyagból áll, 100 százalékban újra visszavezethető az újrahasznosítás folyamatába. Két méretben kapható és a dm márkáihoz illő, trendi design-elemek díszítik.
A dm gazdasági közösségként kiemelt területként kezeli a környezettudatosságot, döntési folyamataiban fontos szerepe van a fenntarthatóságnak, és a tudatos vásárlói magatartás segítésének. Ez a vevők számára leginkább a választékon keresztül érzékelhető: bio és környezetbarát termékek széles választékát kínálja a drogéria, évek óta foglalkoznak a termékek csomagolásának optimalizálásával. Papír csomagolásainak nagy részét újrahasznosított vagy FSC minősítésűre cserélte a vállalat, a termékeken zöld lóhere szimbólum segít tájékozódni a vásárlóknak a termék jellemzőiről. Új receptúrák segítségével sikerült elérni, hogy a saját márkás termékek ma már szinte egyáltalán nem tartalmaznak nem feloldható mikrorészecskéket („mikroműanyagot”).
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >A dm segít, hogy minél többen hozzáférhessenek az intimhigiéniai termékekhez
A dm elköteleződött a női egészség támogatása mellett, kezdeményezéseivel továbbra…
Tovább olvasom >NKFH: dmBio Beeren Crunchy bogyós gyümölcsös 500 grammos müzlit hívtak vissza nem jelölt allergén miatt
Nem jelölt allergén (csillagfürt) miatt a Dm Drogerie Markt Kft.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >