Eltűnnek az egyszer használatos műanyag táskák a dm-ből
Az egyszer használatos műanyag táskák utolsó darabjait is száműzi boltjaiból a dm 2019. januártól. Az üzletekben egyéb alternatívákat kínálnak a vásárlóknak, s arra buzdítják őket, hogy minden vásárláskor vigyék magukkal saját bevásárlótáskáikat.
A műanyag bevásárlótáskák a figyelem középpontjába kerültek az utóbbi években, a tengerekben úszó szeméthegyek képei bejárták a világot. A műanyag zacskók visszaszorításának terén a dm már eddig is több fontos lépést tett: az ingyenes szatyrokat két lépésben megszüntette, 2011-ben a nagyméretű, tavaly a kisméretű ingyenes táskái is eltűntek, 2019 januárjától pedig nem lesznek elérhetők az üzletekben a megvásárolható műanyag egyszer használatos táskák sem. A dm alternatívaként papírtáskát ajánl a vásárlóknak, amelynek árát januártól csökkentik, illetve többször használatos pamuttáskát és a nagy teherbírású permanent táskákat kínálnak. A pamuttáskákra való áttérést ösztönzi a dm azzal is, hogy az elhasználódott darabokat szimbolikus 1 forintért újra cserélik a boltokban.
A papírtáskába kialakításának köszönhetően könnyű belepakolni és rendkívül strapabíró. Újrahasznosított papírból készül, előállítása környezetkímélő, s mivel komposztálható, bio hulladék gyűjtésére is alkalmas. Később a táska ismét visszakerülhet az újra hasznosítási körforgásba. A nagy teherbírású permanent táska 80 százalékban újrahasznosított műanyagból áll, 100 százalékban újra visszavezethető az újrahasznosítás folyamatába. Két méretben kapható és a dm márkáihoz illő, trendi design-elemek díszítik.
A dm gazdasági közösségként kiemelt területként kezeli a környezettudatosságot, döntési folyamataiban fontos szerepe van a fenntarthatóságnak, és a tudatos vásárlói magatartás segítésének. Ez a vevők számára leginkább a választékon keresztül érzékelhető: bio és környezetbarát termékek széles választékát kínálja a drogéria, évek óta foglalkoznak a termékek csomagolásának optimalizálásával. Papír csomagolásainak nagy részét újrahasznosított vagy FSC minősítésűre cserélte a vállalat, a termékeken zöld lóhere szimbólum segít tájékozódni a vásárlóknak a termék jellemzőiről. Új receptúrák segítségével sikerült elérni, hogy a saját márkás termékek ma már szinte egyáltalán nem tartalmaznak nem feloldható mikrorészecskéket („mikroműanyagot”).
Kapcsolódó cikkeink
A dm hazai napelempark segítségével zöldül tovább
A dm 2025. márciustól a leghatékonyabb és legmodernebb hazai napelemparkból,…
Tovább olvasom >5 millió forint támogatás a csepeli Kompánia Alapítványnak
A 10. dm Jótékonysági Focitorna szervezésével a drogéria 5 millió…
Tovább olvasom >Illóolajpiac új irányokkal: a tudatosság formálja a keresletet
Aromaterápiás roll-on, tudományos háttér, orvosi szemlélet, bio beszerzés és edukációs…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >