Elstartol a VII. Coop Rally
Hetedik alkalommal rajtol el csütörtökön a Coop Rally. A magyar termékek népszerűsítését célul tűző verseny az idén rekordszám versenyzővel, nyolcvan cég kilencven autójával járja be az ország nyugati felét.
A válság és az erősödő piaci verseny ellenére a Coop Gazdasági Csoport sikerrel őrzi súlyát a magyar piacon – mondta el Murányi László, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója a hetedik Coop Rallyt megelőző sajtótájékoztatón. Mint kiemelte: a kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére az idén az első félévben 4 százalékos forgalomnövekedést regisztráltak a stabilan 3000 tagból álló üzletláncban, így reményei szerint az év végére 530-540 milliárd forintos árbevételt érhet el a Coop Gazdasági Csoport.
Murányi László szerint az annak is köszönhető, hogy az elmúlt öt évben a társaság egy középtávú stratégia felépítésén dolgozott. Ennek fontos része a boltmegújítási program. „A 2010-ben elkezdett program célja alapvetően a boltok új logóval való ellátása volt, ám nemcsak az üzletek külső és belső képének megújítására törekedtünk, hanem arra is, hogy új kategóriák kialakításával magasabb színvonalú kiszolgálást biztosítsunk napi másfél millió vásárlónknak” – hangsúlyozta a vezérigazgató, aki arról is beszámolt, hogy 2200 boltban már befejeződött az átalakulás, és év végére szeretnék lezárni a programot.
A növekedés jegyében zöldmezős beruházásokkal új, korszerű és környezetbarát technológiákkal működő üzleteket épített fel a Coop az elmúlt időszakban – mondta el Murányi László, aki kiemelte az informatikai fejlesztést, amelynek a keretében ma már közel 1100 bolt integrált rendszerben működik. A vezérigazgató szerint ennek kettős előnye is van: egyrészt pontos, gyors és hibamentes kiszolgálást tesz lehetővé a becsatlakozó üzletekben, másfelől lehetővé teszi a kereskedelmi, forgalmi adatok elemzését, ennek révén pedig az üzletpolitika fejlesztését is előmozdítja.
Murányi László beszámolt egy új kezdeményezésről is: a Magyar Ízek Háza, amely a tavaly őszi gödöllői start után ma már összesen négy bolton belül működik a lokális, kisebb beszállítóknak szeretne esélyt adni. Elmondta: a kezdeti tapasztalatok nagyon kedvezőek, és annak ellenére, hogy ezek a minőségi termékek egy magasabb árszínvonalat képviselnek, sokan váltak már ezen áruk törzsvásárlóivá.
A Coop fontosnak tartja a saját márkás termékkör fejlesztését is. Egyfelől azért, mivel a fogyasztók a válság hatására egyre inkább preferálják ezt a kategóriát, másfelől a saját márkás termék program lehetővé teszi magyar beszállítók bevonását is – hangsúlyozta Murányi László. Az igények változására reagálva az üzletlánc bevezette a „Mindennap” termékkategóriát is, amely olyan termékeket jelöl, amelyek ára kedvezőbb, de minőségben megállják a helyüket. Összességében elmondható, hogy a Coop üzletekben forgalmazott termékeknek ma már 17 százaléka saját márkás, amelyek az új logó kialakításával párhuzamosan vonzóbb külsőt is kapnak.
Bővül a 2011-ben országossá tett törzsvásárlói program is. A ma már 859 település 1498 üzletében elérhető rendszerrel a Coop célja az, hogy minél gyorsabban lefedjék az egész országot. Murányi László kiemelte a Coop oktatási programját is, amely évente 2000 dolgozó továbbképzését biztosítja.
Az üzleti tevékenységen túl a Coop Gazdasági Csoport fontosnak tartja a társadalmi felelősségvállalást is – hangsúlyozta a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. Csepeli Lajos három ilyen programot emelt ki. Az első az önhibájukon kívül bajba jutottak segítésére létrehozott Coop Segély Alapítvány, amely az idén várhatóan 30 millió forintot adományoz, és amelynek jövőre már az SZJA 1 százalékát is felajánlhatják az adózók.
Ide tartozik az olimpiai csapat támogatása is: a Coop 1996 óta arany fokozatú támogatója az olimpiai csapatnak, és ezt a londoni olimpia után is vállalja ezt – mondta el Csepeli Lajos. Beszámolt a Coop Olimpiai Roadshow-ról és a „Küldjünk közösen egy hajrát” akcióról is, amelynek keretében 15 kilométernyi üzenetet gyűjtöttek össze az ország Coop-üzleteiben.
A társadalmi felelősségvállalás kiemelt programja a Coop Rally is. Az idén hetedik alkalommal, rekordszámú résztvevővel – nyolcvan cég kilencven autójával – elrajtoló versengés célja változatlan: a tisztán magyar tulajdonban lévő üzletlánc igyekszik felhívni a figyelmet a Magyarországon gyártott élelmiszerekre, a haza termelőkre. „Az ötlet túlszárnyalta az eredeti célkitűzéseket, így ma már elmondhatjuk, hogy a magyar élelmiszer-gazdaságban ez az egyetlen olyan rendezvény, ahol a legkülönbözőbb szakmák találkozhatnak” – emelte ki Csepeli Lajos.
Az idei rally résztvevői összesen 463,5 kilométert tesznek meg a Dunántúlon. A kétnapos versengés Szilasfood Kft.-nél Kistarcsán kezdődik. A következő állomás a Dreher Sörgyárak Zrt., majd a Törley Pezsgőpincészet Kft. Budapesten. Ezt követően Székesfehérvárra, a Kraft Foods Hungária Kft.-hez látogat a mezőny, utána pedig a Pannontej Zrt. veszprémi gyárába. A második nap első állomása a Pápa Hús 1913 Kft., majd a Coop Szolnok téti üzletét érintik a versenyzők. Ezután Győrbe, az Intersnack Magyarország Kft.-hez, a Nestlé Purina Petcare büki üzemébe látogatnak, a cél pedig Sárváron a Sága Foods Zrt. – mondta el Csepeli Lajos.
A korábbi évekhez hasonlóan a Coop Rally védnökségét idén is a Vidékfejlesztési Minisztérium vállalta. Dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter, az esemény fővédnöke a sajtótájékoztatón elmondta: rengeteg kreativitás, sok-sok munka ölt testet abban, hogy a mai nehéz körülmények között is beszélhetünk magyar élelmiszerről, amelynek a bemutatását szolgálja a Coop Rally is. A miniszter kiemelte: az elmúlt 2-3 évben a fogyasztókat is egyre jobban érdekli a termék eredete, ezért fogadták el a magyar termék rendeletet, amely egyértelmű és pontos kategóriák mentén szabályozza, mi minősül magyar terméknek, hazai terméknek, illetve hazai feldolgozású terméknek.
A minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára, Dr. Kardeván Endre, aki maga is a verseny résztvevője azt emelte ki: fontos, hogy a Coop a kis- és közepes vállalkozások számára is lehetőséget teremt az értékesítésre, ami egybevág a Magyar Vidék Stratégiában megfogalmazott célokkal is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >