Elsősorban nassolnivalóra és online játékokra költenek a gyerekek saját bankkártyájukkal
Az Erste Bank legfiatalabb ügyfelei közül minden második aktívan használja a bankszámláját, a 6-14 évesek számára elérhető Cseperedő számlák 40 százalékához pedig bankkártyát is igényeltek. A gyerekek plasztikkal a leggyakrabban élelmiszerboltokban és szupermarketekben vásárolnak, de szívesen költenek online játékokra, illetve az ezekhez kapcsolódó digitális árukra és szolgáltatásokra is. A pénzügyi ismeretek elsajátítását az Erste most egy még kedvezőbb Cseperedő számlával segíti.

Főként édességet vesznek a gyerekek
Az Erste Bank 2019-ben indította újra a legfiatalabb ügyfeleknek, a 6-14 éves gyermekeknek szánt Cseperedő bankszámlát. A nulla forintos havidíjjal kínált számlából eddig mintegy 2500-at nyitottak a szülők. A koronavírus-járvány miatt ugyan 2020-ban némileg csökkent az igénylések száma, 2021-ben azonban már háromszor annyi új számlát nyitottak, mint egy évvel korábban. A Cseperedő számlához kapcsolódó pénzforgalom (be- és kifizetések összértéke) 2021-ben meghaladta az 551 millió forintot – mondta el Gémes Zita, az Erste Bank lakossági számlatermékekért felelős vezetője.
A Cseperedő számlához 7 éves kortól bankkártyát is lehet igényelni, jelenleg a számlák 40 százalékához tartozik plasztik. A kártyával rendelkező gyerekek csaknem ötöde használta plasztikját ATM-es pénzfelvételre, illetve – többségében szülői támogatással – ugyanilyen arányban ATM-es pénzbefizetésre. Tavaly minden második kártyával vásároltak, átlagosan havonta kétszer, alkalmanként átlag 2 ezer forint értékben. A bankkártyás vásárlások adatai alapján a gyerekek elsősorban élelmiszerre és digitális árukra költenek.
A leggyakrabban, az esetek 22 százalékában élelmiszerüzletekben, szupermarketekben használták a Cseperedő kártyákat. A második helyen az online játékok, illetve az ezekhez kapcsolódó digitális áruk, szolgáltatások vannak 11 százalékkal, míg a harmadik helyen az éttermi költések állnak 10 százalékos aránnyal. Az első tízben, a kártyás vásárlásokból 3-5 százalékos részesedéssel ott vannak még többek között a gyorséttermek, a pékségek, a nagyáruházak és a kozmetikai boltok is. Nyáron egyébként valamivel többet játszanak és kevesebbet shoppingolnak a gyerekek: június és augusztus között az élelmiszerbolti/szupermarketes vásárlások aránya 20 százalékra csökken, míg az online játékok és az ezekhez kapcsolódó digitális termékeké 15 százalékra nő.
A pénzügyi egészség megteremtése elképzelhetetlen a pénzügyi ismeretek fejlesztése nélkül. Az edukációt, a pénzügyek tudatos kezelését érdemes már fiatalon elindítani, hogy a gyerekek felnőve magabiztosan használjanak olyan alapvető pénzügyi eszközöket és fogalmakat, mint például a számlavezetés, a bankkártya, vagy a készpénz használatával járó költségek. Az Erste folyamatosan hasznos és praktikus tippekkel is támogatja a szülőket és a gyerekeket, így segítve a pénzügyi egészségük javítását.
A pénzügyi ismeretek elsajátítását az Erste most egy még kedvezőbb Cseperedő számlával is segíti. Legalább 2 ezer forint számlára utalása esetén a bank 2 ezer forint jóváírásával egészíti ki a gyermek zsebpénzét – legfeljebb hat alkalommal, összesen tehát akár 12 ezer forinttal. Amennyiben a szülők a számla mellé Erste Future Junior befektetési programot is indítanak gyermekük részére, a bank 4 ezer forintot ír jóvá minden, legalább 4 ezer forintos számlára utalás esetén, maximum hat alkalommal, összesen tehát akár 24 ezer forintot
– tette hozzá Gémes Zita.
Kapcsolódó cikkeink
Az Erste több mint 69 milliárd forintos nyereséggel zárta az első fél évet
Az Erste Bank Hungary Zrt. 187,5 milliárd forintos működési bevétel…
Tovább olvasom >K&H: hány forintért kártyáztak a magyarok külföldön?
Közel 3 millió alkalommal vásároltak külföldön a K&H bankkártyás ügyfelei…
Tovább olvasom >A bankkártya-költségek nőnek, de a tudatos ügyfél még jól is járhat
Nemcsak a bevásárlókosár tartalma, de a bankkártyánk is egyre drágább…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >