Elsőként vezeti be a G'Roby a QR-kódos vásárlást

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 06. 19. 12:30

Megerősítette a Pénzcentrum.hu korábbi értesülését a G'Roby: az élelmiszerlánc az első, amely Magyarországon bevezeti a QR-kódos vásárlási technikát. Az online boltként működő plakátokkal már több helyen találkozhatnak a budapestiek.

Látványos és izgalmas technológiai újdonsággal találkozhatnak a magyar vásárlók. A hétvégén elindult ugyanis az az újfajta, QR-kódos vásárlási modell, amely világszerte izgalmas mobiltechnológiai/kiskereskedelmi fejlesztésnek számít.

Az online élelmiszer-kereskedelemben piacvezető G'Roby-lánc megerősítette a Penzcentrum.hu. korábbi értesüléseit arról, hogy ők vezetik be Magyarországon elsőként az új megoldást. A rendszer mobil vásárlási hátterét biztosító MasterCard-dal közös becsléseik 300-500 vásárlást helyeznek kilátásba.

A QR-kódos vásárlás működési elve, hogy óriásplakátokat helyeznek ki forgalmas helyekre – például metrómegállókba – amelyeken különféle élelmiszerek, vegyiáruk képe látható, a képek mellett pedig egy okostelefonnal beolvasható QR-kód. A kód az áruházlánc honlapjára irányítja a vevőt, aki így egy mozdulattal virtuális bevásárlókosarába helyezheti a terméket, majd nagyon egyszerűen fizethet, és beállíthatja azt is, milyen címre és időpontra kéri a házhoz szállítást. Így gyakorlatilag a reggeli várakozással eltöltött időben bevásárolhat a vacsorához anélkül, hogy egy percet töltene az adott boltban.

A Penzcentrum.hu úgy tudja, Budapesten 17 forgalmas megállóban találhatóak a vásárlásra ösztönző hirdetések, de a későbbiekben az is elképzelhető lesz, hogy irodaházakban is találkozhatnak majd a fogyasztók hasonló megoldásokkal. Sőt, a legkedveltebb termékek képét (és a hozzá tartozó QR-kódot) akár hűtőmágnes formájában is megkaphatjuk, így telefonunk néhány kattintásával a közkedvelt, gyakran vásárolt, szezonális vagy nagyon kedvező árú termékeket egyszerűen és gyorsan lehet majd megrendelni. (A felmérések szerint ugyanis a fogyasztók szívesen próbálják ki a QR-kódokat otthon, nyugodt környezetben is).

A G'Roby négy speciális csomag-ajánlatot, a foci Eb-hez passzoló sör-, chips-, és üdítőpakkokat kínál a vevőknek, díjmentes házhoz szállítással.

A vásárláshoz szükséges mobilfizetési technológia már most is a fogyasztók/felhasználók rendelkezésére áll: a MasterCard Mobile alkalmazás már 20 ezernél is több magyar telefonon működik, ennek segítségével gyakorlatilag a telefonunkat használjuk bankkártyánk helyett, fizetéshez, számlabefizetéshez egyaránt.Az alkalmazás használatához szükséges adattárolási és adattovábbítási szolgáltatást az FHB DWH Szolgáltató Zrt., míg az elfogadóhelyek számára a pénzügyi szolgáltatást az FHB Bank Zrt. nyújtja.

Ezzel a rendszerrel tulajdonképpen a regisztráció során létrehozott virtuális bankkártyánkkal (Mobil Bankkártya) egyenlítjük ki a számlát. Az alkalmazás biztonsági elemeinek köszönhetően csak az mPIN kódot ismerő felhasználó tud fizetni, tehát illetéktelenek akkor sem képesek tranzakciót indítani a készülékünkről, ha a telefonunkat ellopják vagy elhagyjuk.

A MasterCard 2011-ben végzett hazai felmérésének tanúsága szerint a mobiltelefon elfogadottsága fizetőeszközként egyre nagyobb: a válaszadók 12 százaléka mondta, hogy hetente legalább egyszer fizet mobiltelefonja segítségével. Ugyanakkor a klasszikus mobilnál kifinomultabb fizetési lehetőségeket lehetővé tévő okostelefonok száma is napról napra nő – a ma hagyományos mobilkészülékekkel rendelkezők közel fele tervezi okostelefon vásárlását a jövőben. A felmérés kimutatta, hogy a jelenleg egymillió okostelefon-használó körülbelül 10-12 százaléka lehet nyitott a mobilfizetési alkalmazások használatára. Jóllehet, ez az arány folyamatosan változik, ahogy egyre több kereskedő fogadja el a fizetési alkalmazást, illetve nő a szolgáltatás ismertsége. (penzcentrum.hu)

Kapcsolódó cikkeink