Elsőként csatlakozott az EU fenntartható élelmiszer-ellátást célzó kódexéhez a Tesco
A Tesco a mai nappal elsőként csatlakozott az Európai Unió fenntartható élelmiszer-ellátást célzó üzleti és marketinggyakorlatokat tartalmazó magatartási kódexének aláíróihoz.
A kódex az Európai Bizottság „A termelőtől a fogyasztóig” elnevezésű stratégiai munkájának egyik első eredménye, amely az Európai zöld megállapodás részeként közelebb hozza egymáshoz a vezető élelmiszer-feldolgozókat, élelmiszeripari vállalatokat és kiskereskedőket, hogy együtt még fenntarthatóbbá tegyék az európai élelmiszer-ellátást.
A kódex minden aláírója nyilvánosan elkötelezte magát a fenntarthatóbb és egészségesebb élelmiszereket ösztönző munka felgyorsítása mellett. A Tesco vállalásai az alábbiak:
- Karbonsemleges működés elérése 2050-ig.
- Hozzájárulás a vásárlók egészségesebb táplálkozásához az egészségesebb termékek arányának növelésével, a növényi alapú termékek értékesítésének 2025-re kitűzött 300 százalékos növelésével, valamint a sajátmárkás termékek összetételének megváltoztatásával.
- Az élelmiszer-pazarlás csökkentése a termelőktől a fogyasztókig vezető úton a működésben, valamint az ellátási láncban keletkező élelmiszer-hulladék 2030-ig történő megfelezésével, a szállítókkal szoros együttműködésben.
„Teljes mellszélességgel támogatjuk a fenntartható élelmiszer-ellátás fejlesztését ösztönző iparági kezdeményezéseket, és örülünk neki, hogy a kódex egyik aláírójaként is részt vehetünk ebben. Nem kérdés, hogy személyes egészségünk és bolygónk egészségének érdekében nem várhatunk az európai élelmiszer-ellátási rendszer átalakításával, az ehhez szükséges gyors lépéseket pedig csakis közös munkával, országokon és szektorokon átívelve tudjuk megtenni” – mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Zrt. vezérigazgatója.
A Tesco vállalásait is tartalmazó magatartási kódexet itt tekintheti meg.
Az Európai Bizottság a témában kiadott sajtóközleménye pedig itt érhető el.
Kapcsolódó cikkeink
Nemcsak a magyarok asztalára kerül hazai torma a húsvéti ünnepek alatt
A húsvét közeledtével minden évben ugrásszerű növekedésnek indul a különböző…
Tovább olvasom >Újabb közel 60 milliót fordíthatnak helyi szervezetek fiatalok közösségi programjaira a Tesco pályázati programjával
Április 7-én elstartolt a Tesco közösségi pályázati programjának második fordulója,…
Tovább olvasom >Szalagcsiszolót Clubcarddal 40% kedvezménnyel Szép-kártyára?
Április 1-től már a Tescónál is lehet SZÉP-kártyával fizetni a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >