Elsőként csatlakozott az EU fenntartható élelmiszer-ellátást célzó kódexéhez a Tesco
A Tesco a mai nappal elsőként csatlakozott az Európai Unió fenntartható élelmiszer-ellátást célzó üzleti és marketinggyakorlatokat tartalmazó magatartási kódexének aláíróihoz.
A kódex az Európai Bizottság „A termelőtől a fogyasztóig” elnevezésű stratégiai munkájának egyik első eredménye, amely az Európai zöld megállapodás részeként közelebb hozza egymáshoz a vezető élelmiszer-feldolgozókat, élelmiszeripari vállalatokat és kiskereskedőket, hogy együtt még fenntarthatóbbá tegyék az európai élelmiszer-ellátást.
A kódex minden aláírója nyilvánosan elkötelezte magát a fenntarthatóbb és egészségesebb élelmiszereket ösztönző munka felgyorsítása mellett. A Tesco vállalásai az alábbiak:
- Karbonsemleges működés elérése 2050-ig.
- Hozzájárulás a vásárlók egészségesebb táplálkozásához az egészségesebb termékek arányának növelésével, a növényi alapú termékek értékesítésének 2025-re kitűzött 300 százalékos növelésével, valamint a sajátmárkás termékek összetételének megváltoztatásával.
- Az élelmiszer-pazarlás csökkentése a termelőktől a fogyasztókig vezető úton a működésben, valamint az ellátási láncban keletkező élelmiszer-hulladék 2030-ig történő megfelezésével, a szállítókkal szoros együttműködésben.
„Teljes mellszélességgel támogatjuk a fenntartható élelmiszer-ellátás fejlesztését ösztönző iparági kezdeményezéseket, és örülünk neki, hogy a kódex egyik aláírójaként is részt vehetünk ebben. Nem kérdés, hogy személyes egészségünk és bolygónk egészségének érdekében nem várhatunk az európai élelmiszer-ellátási rendszer átalakításával, az ehhez szükséges gyors lépéseket pedig csakis közös munkával, országokon és szektorokon átívelve tudjuk megtenni” – mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Zrt. vezérigazgatója.
A Tesco vállalásait is tartalmazó magatartási kódexet itt tekintheti meg.
Az Európai Bizottság a témában kiadott sajtóközleménye pedig itt érhető el.
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >A spanyol mezőgazdaság kritikus helyzetére figyelmeztettek a legnagyobb szakmai érdekképviseletek
A spanyol mezőgazdaság kritikus helyzetére figyelmeztettek a legnagyobb szakmai érdekképviseletek…
Tovább olvasom >Aranykorukat élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Kamatból több a haszon, mint húsból – a Pick Szeged eredményeinek új arányai
Látszólag szerény növekedés jellemezte 2024-ben a Pick Szeged Zrt. működését,…
Tovább olvasom >Auchan: csökkenő bevételek mellett is megsokszorozott nyereség 2024-ben
Látványos nyereségnövekedéssel zárta a 2024-es üzleti évet az Auchan Magyarország:…
Tovább olvasom >