Elsőként csatlakozott az EU fenntartható élelmiszer-ellátást célzó kódexéhez a Tesco
A Tesco a mai nappal elsőként csatlakozott az Európai Unió fenntartható élelmiszer-ellátást célzó üzleti és marketinggyakorlatokat tartalmazó magatartási kódexének aláíróihoz.
A kódex az Európai Bizottság „A termelőtől a fogyasztóig” elnevezésű stratégiai munkájának egyik első eredménye, amely az Európai zöld megállapodás részeként közelebb hozza egymáshoz a vezető élelmiszer-feldolgozókat, élelmiszeripari vállalatokat és kiskereskedőket, hogy együtt még fenntarthatóbbá tegyék az európai élelmiszer-ellátást.
A kódex minden aláírója nyilvánosan elkötelezte magát a fenntarthatóbb és egészségesebb élelmiszereket ösztönző munka felgyorsítása mellett. A Tesco vállalásai az alábbiak:
- Karbonsemleges működés elérése 2050-ig.
- Hozzájárulás a vásárlók egészségesebb táplálkozásához az egészségesebb termékek arányának növelésével, a növényi alapú termékek értékesítésének 2025-re kitűzött 300 százalékos növelésével, valamint a sajátmárkás termékek összetételének megváltoztatásával.
- Az élelmiszer-pazarlás csökkentése a termelőktől a fogyasztókig vezető úton a működésben, valamint az ellátási láncban keletkező élelmiszer-hulladék 2030-ig történő megfelezésével, a szállítókkal szoros együttműködésben.
„Teljes mellszélességgel támogatjuk a fenntartható élelmiszer-ellátás fejlesztését ösztönző iparági kezdeményezéseket, és örülünk neki, hogy a kódex egyik aláírójaként is részt vehetünk ebben. Nem kérdés, hogy személyes egészségünk és bolygónk egészségének érdekében nem várhatunk az európai élelmiszer-ellátási rendszer átalakításával, az ehhez szükséges gyors lépéseket pedig csakis közös munkával, országokon és szektorokon átívelve tudjuk megtenni” – mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Zrt. vezérigazgatója.
A Tesco vállalásait is tartalmazó magatartási kódexet itt tekintheti meg.
Az Európai Bizottság a témában kiadott sajtóközleménye pedig itt érhető el.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Akár már 250 forinttal is segíthetünk a rászorulókon – ismét kuponos adománygyűjtés a Tesco áruházakban
15. alkalommal csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtéséhez.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >