Elsőként csatlakozott az EU fenntartható élelmiszer-ellátást célzó kódexéhez a Tesco
A Tesco a mai nappal elsőként csatlakozott az Európai Unió fenntartható élelmiszer-ellátást célzó üzleti és marketinggyakorlatokat tartalmazó magatartási kódexének aláíróihoz.
A kódex az Európai Bizottság „A termelőtől a fogyasztóig” elnevezésű stratégiai munkájának egyik első eredménye, amely az Európai zöld megállapodás részeként közelebb hozza egymáshoz a vezető élelmiszer-feldolgozókat, élelmiszeripari vállalatokat és kiskereskedőket, hogy együtt még fenntarthatóbbá tegyék az európai élelmiszer-ellátást.
A kódex minden aláírója nyilvánosan elkötelezte magát a fenntarthatóbb és egészségesebb élelmiszereket ösztönző munka felgyorsítása mellett. A Tesco vállalásai az alábbiak:
- Karbonsemleges működés elérése 2050-ig.
- Hozzájárulás a vásárlók egészségesebb táplálkozásához az egészségesebb termékek arányának növelésével, a növényi alapú termékek értékesítésének 2025-re kitűzött 300 százalékos növelésével, valamint a sajátmárkás termékek összetételének megváltoztatásával.
- Az élelmiszer-pazarlás csökkentése a termelőktől a fogyasztókig vezető úton a működésben, valamint az ellátási láncban keletkező élelmiszer-hulladék 2030-ig történő megfelezésével, a szállítókkal szoros együttműködésben.
„Teljes mellszélességgel támogatjuk a fenntartható élelmiszer-ellátás fejlesztését ösztönző iparági kezdeményezéseket, és örülünk neki, hogy a kódex egyik aláírójaként is részt vehetünk ebben. Nem kérdés, hogy személyes egészségünk és bolygónk egészségének érdekében nem várhatunk az európai élelmiszer-ellátási rendszer átalakításával, az ehhez szükséges gyors lépéseket pedig csakis közös munkával, országokon és szektorokon átívelve tudjuk megtenni” – mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Zrt. vezérigazgatója.
A Tesco vállalásait is tartalmazó magatartási kódexet itt tekintheti meg.
Az Európai Bizottság a témában kiadott sajtóközleménye pedig itt érhető el.
Kapcsolódó cikkeink
95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >Tovább nő a vágómarha termelői ára
Az AKI vágási statisztikai adatai szerint 2024-ben a szarvasmarha vágása…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >