Első sörgyári márkaként debütál kategóriájában a Dreher új söre
Nemzetközi és hazai szinten is egyre szívesebben kísérleteznek a keserű ízekkel progresszívebb sörkészítők, leginkább a felsőerjesztésű IPA és Barleywine stílusok területén. A Dreher Bitter Lager 50-es IBU értékével most tovább formálhatja a karakteresebb sörökről kialakult fogyasztói véleményeket.
„Az eddigi legkeserűbb sörünk, a dominánsan komlózott Dreher IPA nagyon gyorsan vált népszerűvé és a bevezetése óta töretlenül jól teljesít a piacon. Ezért is gondoltunk arra, hogy a láger kategóriában is mutatunk valami érdekeset a keserű ízek kedvelőinek. Szeretünk kísérletezni, új, merészebb irányokat kipróbálni. Tudjuk, hogy a Dreher Bitter Lagerrel egy olyan receptet valósítottunk meg, ami nem mindenkinek szól, de a célközönségének nagyon fog tetszeni”
– mondta el az új variánsról Mihály Máté, a Dreher Sörgyárak innovációs sörfőzőmestere.
Az IBU (International Bitterness Units scale) szám segítségével nemzetközi szinten is megállapítható egy sör keserűsége. Az 1-100 közötti számozású skálán minél magasabb az érték, annál keserűbb ízre számíthatunk. A hagyományos láger sörök átlagosan 20 körüli IBU értékkel rendelkeznek – az új Dreher Bitter Lager ennek többszöröse.
Az öt alapíz – a sós, az édes, a savanyú, a keserű és az umami – közül a keserűt a nyelvünk tövén érzékeljük és az édessel ellentétben nem születésünktől fogva kedveljük. Az évek során, először más ízekkel kombinálva tanuljuk meg szeretni. Az új sörtípust leginkább azoknak ajánlják a készítők, akik már elől járnak ezen az úton.
A Dreher Bitter Lager a márka többi söréhez hasonlóan kizárólag a három klasszikus összetevőből készül: árpamalátából, komlóból és kristálytiszta vízből. Az új variáns március közepétől kapható a boltokban. A kiskereskedelemben 0,5 literes dobozban lesz elérhető a termék.
Kapcsolódó cikkeink
SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >Átalakuló ízlés, növekvő kihívások – ilyen sörös évre készülhetünk 2025-ben
Bár 2024-ben 2,8%-kal bővült a hazai sörpiac, 2025 első hónapjai…
Tovább olvasom >130 éves Soproni Sörgyár
A kormány továbbra is stratégiai ágazatként tekint az élelmiszeriparra, ezért…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >Owen Wilson a Wolt nemzetközi kampányának új arca
Owen Wilsonnal indította első márkanagyköveti kampányát a Wolt. Az egyéves…
Tovább olvasom >