Első alkalommal választottak magyar szakembert a világ legnagyobb üzleti szervezetének vezetőségébe
Az üzleti közösségépítés mára hazánkban is önálló, több milliárdos iparággá nőtte ki magát, a személyes találkozásokra, ajánlásokra és tudásmegosztásra épülő vállalkozói kultúra meghonosításában pedig úttörő volt a piacvezető BNI Magyarország. A legnagyobb nemzetközi üzleti közösség magyar szervezetének tagjai az elmúlt 15 évben összesen 300 milliárd forint többletbevételt generáltak egymásnak pusztán az ajánlás erejével. Az alapító Avidor András vállalkozásfejlesztési- és networking szakértő munkáját és eredményeit most nemzetközi szinten is elismerték: beválasztották a BNI globális elnöki tanácsadói testületébe, ahol mostantól 82 ország vállalkozói közösségeinek stratégiai fejlesztését segítheti.
A BNI nemzetközi üzleti közösséget 40 éve alapították az Egyesült Államokban, a szervezetnek jelenleg világszerte 310.000 vállalkozás a tagja, akik kiemelkedő eredményeket érnek el a tudatos üzleti együttműködésnek köszönhetően: tavaly összesen több mint 20,6 milliárd dollár (kb. 7.800 milliárd forint) többletbevételhez segítették egymást. A BNI Magyarországot 2008-ban hozta létre az akkor csupán 28 éves Avidor András, aki az azóta eltelt 15 évben napi szinten támogatta a magyar vállalkozásokat a kapcsolati tőkében rejlő lehetőségek professzionális kiaknázásában, ezeket a tapasztalatokat pedig mostantól a nemzetközi szervezet vezetésében is kamatoztathatja. A szakembert a globális BNI vezérigazgatója mellett működő 9 fős Executive Council-ba, azaz legfelsőbb tanácsadói testületbe választották, ami eddig példa nélküli elismerés Magyarország számára is.
„Én ezt nem csupán személyes sikerként élem meg, hanem küldetésként – hisz ez a testület segíti a CEO-t a megfelelő stratégia alkotásában 2-4 éves távlatban, ami által mindig irányban tud maradni a globális szervezet, így teljesítve vízióját – mely szerint „Megváltoztatjuk, ahogy a világ üzletel – együttműködőbbé, eredményesebbé tesszük azt az „Aki ad, az nyer!(R) filozófiára építve”.
Óriási lehetőség, hogy egy viszonylag kis ország vállalkozói közösségét képviselhetem, és nem csak az ott megszerzett tudást és kapcsolatokat hozhatom haza, de ezzel biztosíthatom azt is, hogy a közel 1100 hazai BNI-tag a nemzetközi vérkeringés szerves része és fontos szereplője legyen. Arra törekszem, hogy magam is azt képviseljem, amiről a BNI szól: „inspiráció, tudás, networking”. Így annak ellenére, hogy rengeteg munkával és felelősséggel jár egy ilyen testületben részt venni (korábban a globális marketing board tagja is voltam, innen a tapasztalat), még mellette rendre folyamatos önfejlesztéssel és a tudás megosztásával erősítem a magyar üzleti közösséget. Ennek jegyében szereztem meg a CFE (Certified Franchise Executive) képesítést is, mellyel csupán néhányan rendelkezünk jelenleg az országban
– mondja Avidor András, a BNI Magyarország és Szlovákia vezetője.
BNI: a közösség erejére épített üzleti siker
Az üzleti sikerközösségekre fókuszáló BNI elmúlt másfél évtizede számos hazai sikertörténettel büszkélkedhet, de Avidor András szerint a legnagyobb eredmény egy új szemléletre épülő vállalkozói kultúra meghonosítása és széleskörű terjesztése. Az BNI üzleti közösség hazai „leányának” a kezdetektől kiemelt küldetése volt, hogy egy modernebb gondolkodásmóddal ismertesse meg a hazai cégeket a nemzetközi jógyakorlatok bemutatásával, illetve magas színvonalú edukációs tevékenységgel, elsősorban az üzleti networkingre koncentrálva.
„Azt gondolhatnánk, hogy elegendő csupán elmenni néhány találkozóra és beszélgetni pár emberrel, majd hirtelen megnyílnak a piaci lehetőségek. A kapcsolati tőke tudatos kiaknázása ennél sokkal többről szól, a mi célunk pedig az, hogy megtanítsuk a vállalkozásokat, hogyan tudják egymást valóban hatékonyan segíteni hazai és nemzetközi ajánlásokkal, tudással és inspirációval. Ez pedig végső soron új üzletek megkötéséhez vezet, amiből mind a hazai, mind a globális gazdaság profitál”
– mondja Avidor András.
A BNI másik nagy titka, hogy miközben rohamosan törnek előre a digitális platformok, eszközök és kommunikációs felületek, azok maximális kihasználása mellett továbbra is a személyes kapcsolatteremtési lehetőségekre fókuszál. Hetente mintegy 500.000 vállalkozó találkozik világszerte BNI rendezvényeken, csak Magyarországon pedig közel 2.400 üzleti eseményt szerveznek évente. A hagyományos rendezvényszezonban számos konferencia, workshop és iparági találkozó várja a vállalkozások képviselőit, azonban a nyári hónapokban is igyekeznek informálisabb keretek között összehozni az üzleti networking hazai híveit. Jelenleg az augusztus 17-i balatoni vitorlás kapcsolatépítő összejövetelükre készülnek gőzerővel, melyre már több mint 200 vállalkozó jelentkezett be, és minden bizonnyal élményekkel és új partnerségek születésével koronázza meg a nyarat.
Kapcsolódó cikkeink
Bonitásvizsgálattal jelentős pénzösszegeket takaríthatnak meg a cégek
A bonitásvizsgálat egy speciális pénzügyi elemzési folyamat, aminek keretén belül…
Tovább olvasom >Gazdasági fellendülés lassú ütemben várható – a DUIHK legfrissebb felmérése
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) 2024 őszi gazdasági…
Tovább olvasom >Új gazdasági „akcióterv”: Reális-e a háztartási hitelállomány további növelése?
A hazai lakhatási válság sajnálatos velejárója, hogy a többség nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >