Első alkalommal szerveztek katari-magyar üzleti fórumot Dohában
Először szervezett üzletember találkozót Dohában az Agrármarketing Centrum élelmiszer exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program. Bár Katar a világ egyik leggazdagabb országa – ami hatalmas földgáz- és kőolajkészletének köszönhető -, számos területen behozatalra szorul. Az ország saját élelmiszerkészlete korlátozott, hiszen éghajlata kifejezetten kedvezőtlen a mezőgazdasági termeléshez.

Magyar üzletemberek Katarban
Magyarország és Katar ma már számos területen együttműködik, többek között a mezőgazdasági, a fenntarthatósági és az energetikai szektorban. Az Agrármarketing Centrum és a Katari Magyar Nagykövetség közös szervezésében megvalósuló üzletember-találkozó célja leginkább az volt, hogy feltérképezzék, milyen jellegű élelmiszerekre lehet igény a közel-keleti országban.
Tíz magyar cég és mintegy hetven helyi disztribútor és áruházlánc képviselője vett részt azon a kétnapos üzletember-találkozón Katarban, amely a Hungarian Food Business Program keretében, a katari Kereskedelmi és Iparkamara és a katari Magyar Nagykövetség társszervezésével valósult meg a hétvégén. A 2025. február 22-23-án zajló találkozó során elsősorban a mentes, egészségtudatos termékek iránt érdeklődtek a közel-keleti olajnagyhatalom beszerzői. A magyar üzletemberek az esemény első napján a Magyar Nagykövetség külgazdasági szakdiplomatája, Pál Kata előadásában ismerhették meg a közel-keleti ország gazdaságának, kereskedelmének sajátosságait, valamint a legfontosabb piacra lépéssel kapcsolatos tudnivalókat.

Magyar B2B termékek
A magyar gyártócégek között nagyvállalatok, valamint feltörekvő közepes vállalkozások is vannak, akiknek termékei már számos ország piacán megtalálhatóak. A bemutatott készítmények között jelentős arányban fordultak elő a valamilyen intoleranciával küzdő emberek számára kifejlesztett mentes termékek, táplálékkiegészítők. A termékpalettában megtalálhatóak voltak többek között glutén és allergén mentes pékáruk, puffasztott rizstermékek, speciális lisztkeverékek, valamint szénhidrát csökkentett élelmiszerek is. Katar részéről olyan nagy, nemzetközileg is ismert cégek látogattak az eseményre, mint a Dilmah, a Qatar Airways, a Hassad Food, vagy a Lifco. Katar azért is lehet fontos célország a magyar élelmiszer export számára, mert a fogyasztási szokások a 88%-ban nemzetközi népesség okán nyugatosodó tendenciát mutatnak, miközben az ország elképesztő vásárlóerővel bír: az egy főre eső GDP mintegy 118.000 USD, ami a negyedik legmagasabb a világon.
A Dohában zajló B2B találkozó volt a Hungarian Food Business Program 22. nemzetközi eseménye. A katari cégek és beszerzők kiemelték, hogy a találkozó azért is fontos a közel-keleti ország számára, mert ritkán adódik hasonló üzleti fórum Katarban.
Kapcsolódó cikkeink
SIAL: fókuszban a fenntartható élvezet
A globális élelmiszeripar legfontosabb eseménye minden páros évben a SIAL,…
Tovább olvasom >Egyre népszerűbb hazánkban a halfogyasztás
A karácsonyi halkínálatot és a hazai haltermelés eredményeit mutatták be…
Tovább olvasom >Elindult a sertéshús fogyasztását ösztönző kampány
A kiegyensúlyozott táplálkozásban kiemelt helyet foglalnak el a vörös húsok,…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: javuló gazdasági kilátások, bővülő beruházások, ugyanakkor átmenetileg növekvő infláció várható 2025-ben
Reálbér-emelkedés, stabilizálódó beruházások és a fogyasztás további élénkülése várható 2025-ben,…
Tovább olvasom >Januárban hat havi csúcsra emelkedett az euróövezeti infláció
Januárban hat hónapja a legmagasabbra, 2,5 százalékra emelkedett az euróövezeti…
Tovább olvasom >Hajápolás 2025: új irányok és piaci trendek
A hajápolási piac folyamatosan változik, ahogy a fogyasztói igények, az…
Tovább olvasom >