Első alkalommal szerveztek katari-magyar üzleti fórumot Dohában
Először szervezett üzletember találkozót Dohában az Agrármarketing Centrum élelmiszer exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program. Bár Katar a világ egyik leggazdagabb országa – ami hatalmas földgáz- és kőolajkészletének köszönhető -, számos területen behozatalra szorul. Az ország saját élelmiszerkészlete korlátozott, hiszen éghajlata kifejezetten kedvezőtlen a mezőgazdasági termeléshez.

Magyar üzletemberek Katarban
Magyarország és Katar ma már számos területen együttműködik, többek között a mezőgazdasági, a fenntarthatósági és az energetikai szektorban. Az Agrármarketing Centrum és a Katari Magyar Nagykövetség közös szervezésében megvalósuló üzletember-találkozó célja leginkább az volt, hogy feltérképezzék, milyen jellegű élelmiszerekre lehet igény a közel-keleti országban.
Tíz magyar cég és mintegy hetven helyi disztribútor és áruházlánc képviselője vett részt azon a kétnapos üzletember-találkozón Katarban, amely a Hungarian Food Business Program keretében, a katari Kereskedelmi és Iparkamara és a katari Magyar Nagykövetség társszervezésével valósult meg a hétvégén. A 2025. február 22-23-án zajló találkozó során elsősorban a mentes, egészségtudatos termékek iránt érdeklődtek a közel-keleti olajnagyhatalom beszerzői. A magyar üzletemberek az esemény első napján a Magyar Nagykövetség külgazdasági szakdiplomatája, Pál Kata előadásában ismerhették meg a közel-keleti ország gazdaságának, kereskedelmének sajátosságait, valamint a legfontosabb piacra lépéssel kapcsolatos tudnivalókat.

Magyar B2B termékek
A magyar gyártócégek között nagyvállalatok, valamint feltörekvő közepes vállalkozások is vannak, akiknek termékei már számos ország piacán megtalálhatóak. A bemutatott készítmények között jelentős arányban fordultak elő a valamilyen intoleranciával küzdő emberek számára kifejlesztett mentes termékek, táplálékkiegészítők. A termékpalettában megtalálhatóak voltak többek között glutén és allergén mentes pékáruk, puffasztott rizstermékek, speciális lisztkeverékek, valamint szénhidrát csökkentett élelmiszerek is. Katar részéről olyan nagy, nemzetközileg is ismert cégek látogattak az eseményre, mint a Dilmah, a Qatar Airways, a Hassad Food, vagy a Lifco. Katar azért is lehet fontos célország a magyar élelmiszer export számára, mert a fogyasztási szokások a 88%-ban nemzetközi népesség okán nyugatosodó tendenciát mutatnak, miközben az ország elképesztő vásárlóerővel bír: az egy főre eső GDP mintegy 118.000 USD, ami a negyedik legmagasabb a világon.
A Dohában zajló B2B találkozó volt a Hungarian Food Business Program 22. nemzetközi eseménye. A katari cégek és beszerzők kiemelték, hogy a találkozó azért is fontos a közel-keleti ország számára, mert ritkán adódik hasonló üzleti fórum Katarban.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a PLMA, 20 kiállító a magyar közösségi standon
A több mint 37 éves múltra visszatekintő PLMA World of…
Tovább olvasom >Megnyitott a SIAL China, hazánk is bemutatkozik
Prémium élelmiszerek és különlegességek is megjelennek az Agrármarketing Centrum közösségi…
Tovább olvasom >Hét magyar élelmiszeripari cég mutatkozik be a sanghaji SIAL kiállításon
A Hungarian Food Business Program (HFBP) keretében hét magyar vállalat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >