Elronthatja a vásárlási kedvet a hétvégi ítéletidő
Várhatóan gyengébb lesz az idei karácsonyi szezon a kereskedők számára, mint az egy évvel ezelőtti. Elvileg a hétvégére várható a roham tetőzése, azonban az még kérdéses, hogy a jósolt ítéletidő milyen hatással lesz a forgalomra.
A karácsonyi szezonon is érezteti hatását a válság: az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy kevesebbet költünk, mint egy éve, emiatt kénytelenek a kereskedők akciózni.
"Az utóbbi gyenge hónapokhoz képest emelkedett a forgalom december első felében, azonban az elmúlt évek karácsonyi forgalmához képest csökkenés figyelhető meg, ahogy arra számítani lehetett" – mondta el az mfor.hu kérdésére Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára.
2008-ban 856 milliárd forint volt a teljes kereskedelmi forgalom decemberben, Vámos György szerint idén jó esetben 825 milliárd forint körül alakulhat az utolsó hónap bevétele.
Megfigyelhető, hogy kisebb a kosárérték, azaz egy-egy vásárlás értéke, mint tavaly. A vevők az olcsó helyeket és az akciós termékeket keresik, ami a hipermarketek piaci részesedését növeli.
"A szabadtéri karácsonyi vásárokkal kapcsolatban egyelőre kevesebb a tapasztalat, de annyit el lehet mondani, hogy ahol színvonalasan vannak megszervezve ezek a rendezvények, ott sok az érdeklődő, főleg hétvégenként" – válaszolta kérdésünkre az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára.
Hackl Mónika, a Tesco kommunikációs vezetője nem tapasztalt jelentősebb forgalomvisszaesést. Ugyanakkor náluk is megfigyelhető, hogy az akciós termékeket keresik az emberek, ezért a cég arra törekszik, hogy áruházaiban minden termékcsoport megtalálható legyen akcióban is. Hozzátette. Idén sláger lehet a pálinka, egyre többen vesznek díszcsomagolású magyar pálinkát karácsonyi ajándéknak. A másik sláger az idei szezonban a kozmetikai csomag lehet.
Vámos György szerint az utóbbi években alakultak ki a karácsonyi akciók, melyek korábban egyáltalán nem voltak jellemzők, hiszen karácsony előtt amúgy is vásárolnak az emberek. Az utóbbi három év fokozatos forgalomcsökkenése kényszerítette a kereskedőket a tömeges akciókra – írja az mfor.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >