Élre tör az Adidas Kínában
Nagyszabású terjeszkedésre készül az Adidas Kínában, a német társaság 8 ezer üzletből álló márkabolt-hálózatot épít ki az ázsiai országban.
A következő 5 évben összesen 2500 új márkabolt megnyitását tervezi Kínában a sportszergyártó, a hálózat így 2015-ben már 8 ezer üzletből áll majd. Az Adidas 2000 és 2008 között rendre évi 50 százalékos bevételnövekedést ért el Kínában, de a világválság megakasztotta a fejlődést.
Belépnek a kínai „hátországba”, a viszonylag kisebb, 500 ezer lakosú városokba is – mondta a Handelsblattnak Herbert Hainer, a társaság vezetője. Ezekben a városokban jellemzően kisebb a vásárlóerő, így ott az olcsóbb termékekre koncentrálnak.
Kínában jelenleg a Nike a piacvezető, évi 10 milliárd jüan – nagyjából 278 milliárd forint – forgalommal, míg az Adidas a harmadik, 7,5 milliárddal. A német társaság teljes bevételének 8-9 százaléka származik Kínából. Az 1,3 milliárd lakosú ország a várakozások szerint éveken belül a sportszer- és sportruházat-gyártó ágazat egyik legnagyobb felvevőpiaca lesz – áll a Handelsblatt online kiadásában kedden megjelent beszámolóban.
Az Adidas Kínában és globálisan is az amerikai Nike előzésére készül, az a célja, hogy 2015-re a jelenlegi 11-ről 17 milliárd euróra növelje bevételét, és így az ágazat első számú szereplője legyen – írja az Origo.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >