Elrajtol a jubileumi XV. Coop Rally
A mostani járványhelyzet is rávilágított arra, hogy mekkora szükség van az önálló, fenntartható hazai élelmiszeriparra – hangzott el a már 15. alkalommal megrendezésre kerülő, a minőségi, magyar élelmiszer-előállítást és termékeket népszerűsítő Coop Rally idei versenyét elindító országos sajtótájékoztatón. A 2006-ban útjára indított szakmai program jubileumát tavaly el kellett halasztani a járványhelyzet miatt. Az idén változatlan programmal megrendezésre kerülő Coop Rally hat nyugat-magyarországi élelmiszeripari céghez, valamint 2 Coop tagvállalathoz látogat el.
„Nagyon hálás vagyok azért, hogy minden nehézség ellenére idén meg lesz tartva a Coop Rally”
– emelte ki az Agrárminisztériumban megtartott sajtótájékoztatón Dr. Nagy István agrárminiszter, aki a rendezvény hagyományainak és a korábbi éveknek megfelelően idén is elvállalta a verseny fővédnöki szerepét.
„A Coop Rally összehozza a termelőt és a vásárlót. A magyar gazdák sorsa a vásárló kezében van, a tudatos vásárlás, illetve annak népszerűsítése ezért kiemelt szereppel bír”
– emelte ki. Hozzátette: a tudatosság egyre inkább a hazai, biztonságos és ízletes termékek iránti keresletnek kedvez. A vásárlók azonban csak úgy tudnak megalapozottan dönteni, ha a termékekről elegendő információ áll rendelkezésre.
„Köszönöm, hogy a Coop üzletlánc támogatja a kormányzat törekvéseit, és növeli hazánkban a magyar termékek piacát, segíti a magyar termékek iránti kereslet növekedését, és ezzel is támogatja a magyar mezőgazdaság fejlődését”
– hangsúlyozta az agrárminiszter.
Tóth Géza, a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója kiemelte: a járványhelyzet ellenére az üzletlánc működési területén valamennyi településen biztosította az élelmiszer-ellátást, emellett megvalósította tervezett beruházásait, növelni tudta forgalmát. Hozzátette: az elmúlt évben csoportszinten 654 milliárdos árbevételt ért el a kereskedelmi csoport. Kihangsúlyozta: a Coop továbbra is az ország legtöbb településén, legtöbb üzletet működtető kereskedelmi hálózata.
A cégcsoport környezetvédelmi, fenntarthatósági szempontokat előtérbe helyező tevékenysége terén kihangsúlyozta: a használt étolaj visszagyűjtése 529 üzletben valósul meg. A napelemek telepítésével kapcsolatban elmondta: év végére akár már 200 üzleten valósulhat meg.
Pekó László, a Co-op Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke emlékeztetett arra, hogy 15 év telt el azóta, hogy 2006-ban elrajtolt az első Coop Rally. „Ez ez időszak alatt 119 kiváló hazai gyártó és forgalmazó cég működésébe kaptunk betekintést, nem egy vállalkozáshoz több alkalommal is visszatértünk, amely során megtapasztaltuk, hogy miként építenek sikeres innovációikat a hazai élelmiszeripar nagymúltú hagyományaira. A Coop Rally mára egy valódi brand lett, amely az élelmiszeripari szektor meghatározó szakmai rendezvényé vált” – mondta Pekó László. Hozzátette: „a cégcsoport alapcélkitűzése 2006 óta nem változott: ráirányítani a figyelmet a hazai termékekre, azok vásárlásának társadalmi-gazdasági összefüggéseire, hiszen szükség van önálló, fenntartható nemzeti élelmiszeriparra, amire a pandémiás helyzet is rávilágított”.
A Co-op Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke elmondta: a tavalyi versenyt a járványhelyzet miatt ugyan el kellett halasztani, azonban idén a tavaly meghatározott és előkészített útvonalon haladnak majd a Coop Rally részvevői. Dacára a különleges helyzetnek idén is több mint 100 autóból áll a mezőny, amelyben a hazai élelmiszeripari, kiskereskedelmi, szolgáltató és médiacég versenyzői, valamint 3 médiabusz szeptember 8-9. között Nyugat-Magyarország 6 meghatározó gyártó és forgalmazó központjához, valamint 2 Coop tagvállalathoz látogatnak el. Pekó László kihangsúlyozta:
„Köszönjük a házigazda partnereinknek, hogy tartották a tavalyi megállapodásunkat.”
A verseny résztvevői a hazai élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2 ezer milliárd forintot kitevő termékértékesítést, és a COOP Csoporttal együtt több mint 50 ezer munkavállalót képviselnek.
A cégcsoport társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos tevékenységeiről Pekó László elmondta: a Magyar Olimpiai Bizottsággal immár több mint 25 éve folytatnak együttműködést, amely 2021-től stratégiai partnerségben folytatódik az újabb olimpiai ciklusban. „Az anyagi támogatáson túl szurkolói közösséget is építünk, idén digitális tartalmaink mintegy 5 millió emberhez jutottak el, posztjaink alatt 85 ezer lájkot és 12 ezer digitális jókívánságot gyűjtöttünk a Magyar Csapatnak” – hangsúlyozta. A mostani Coop Rally-n autóba ül majd az idei olimpián aranyérmet szerző Bodonyi Dóra kajakozó, illetve a Tokióban második helyen végző Siklósi Gergő vívó, valamint Cseh László korábbi olimpiai ezüstérmes úszó, de az esemény vendége lesz Tótka Sándor, olimpiai bajnok kajakozó is.
A Coop Segély Alapítvánnyal kapcsolatban Pekó László elmondta: 2010 óta több mint 150 millió forint értékű, csaknem 400 tonna élelmiszer adománnyal segítette az önhibájukon kívül bajba jutott embereket és az állami gondozásban nevelkedő különleges ellátást igénylő gyermekeket.
„A tavalyi év pandémiás időszakában 25 milliós élelmiszeradománnyal közel 8300 különleges szükségletű gyermeknek nyújtottunk segítséget. Az idei évben pedig az egészségügyi dolgozók számára juttatunk el élelmiszeradományt, a tagvállalataink lokális szerepvállalásaival együttvéve a járványhelyzet második és harmadik hullámában újabb 25 millió Ft értékű támogatást adtunk”
– mondta Pekó László.
A 12 éve működő, tehetséges fiatalok tanulmányainak segítésére létrejött Bartolák Mihály Alapítvány a cégcsoport saját munkatársai gyermekeinek, unokáinak továbbtanulását támogatja, amelyből eddig több mint 300 fiatal részesülhetett.
Kapcsolódó cikkeink
Bács-Kiskun vármegyében is megjelent a madárinfluenza, így már hat vármegyét érint a járvány
Az elmúlt napokban egymástól járványtanilag független két Bács–Kiskun vármegyei baromfitelepen,…
Tovább olvasom >35 üzletet vásárolt a Salling Group a Coop Denmarktól
A Salling Group 35 üzletet – köztük 25 365discount üzletet,…
Tovább olvasom >Csökkenti non-food kínálatát az Aldi Svájcban
Jelentősen átalakítja üzleteinek belső elrendezését az Aldi Svájcban. A diszkont…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >