Előtérbe kerülnek a testápoló szerek
A magyarok kiemelkedő aránya érzékel nagyobb nyomást a jó megjelenésre, mint korábban, szüleik nemzedéke. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat most közzétett, 46 ország Internet-használói körében végzett felmérése.A megkérdezett
magyarok 83 százaléka érez fokozódó késztetést arra, hogy jól nézzen ki. Ez a
világon a hatodik legmagasabb mutató. Az európai átlag 75 százalékos.
A legtöbb
válaszadó magyar azért áldoz megjelenésére, mert attól jobb lesz a közérzete.
Második legfontosabb, hogy tetsszen partnerének, majd egy férfi vagy nő
lehetséges meghódítása következik. Negyedik az a szempont, hogy „igyekszem
mindig stílusosan, ápoltan kinézni".
Amíg Európában
csak 41 százalék akar egy nő vagy férfi megnyerése érdekében vonzónak látszani,
addig nálunk ez a cél sokkal fontosabb, hiszen itt a magyar mutató 56
százalékos.
Ezek után nem
meglepő, hogy 100 magyar közül 90 szokott vásárolni testápoló szereket és
kozmetikumokat. Ennél csak a spanyolok aránya magasabb Európában.
Más kérdés, hogy
ki, milyen gyakran és mennyiért vásárol. Ugyanis honfitársaink mindössze 16
százaléka azt mondta, hogy mostanában sokkal nagyobb összeget költ személyes
megjelenésének javítására, mint korábban. Ennél kisebb arányban csak három
skandináv ország és Kanada válaszadói mondták, hogy többet áldoznak test- és
szépségápoló szerekre.
A vásárlások
leggyakoribb színhelye Magyarországon a modern élelmiszerbolt, majd a
gyógyszertár/drogéria következik. Annyiban térünk el a külföldi szokásoktól,
hogy Európában átlagosan a legtöbb válaszadó által említett
patika/illatszerbolt a fő beszerzési forrás.
Ki hogyan dönt
arról, hogy mit vegyen? A vásárlási döntést a magyar válaszadók 73 százalékánál
az ár befolyásolja, és ezzel európai listavezetők vagyunk. (Kontinensünkön az
átlag ennél a szempontnál 57 százalék). Nem sokkal marad el tőle a márka
kedveltsége, majd a termék várható hatása. Honfitársaink egyharmadnál nagyobb
arányára hat még a vásárlásra barátok/ismerősök ajánlása és az ingyen kapott
termékminta.
Az európai átlaghoz
képest nagyobb a magyarok körében a márkahűség, a termék tulajdonságainak
figyelembe vétele, a partner ajánlása és az Internetről szerzett tájékoztatás.
Jó megjelenése
érdekében a legtöbb magyar napi vagy heti rendszerességgel bőrét ápolja, utána holtversenyben
a haj- és az arcápolás következik, majd a haj erősítése, növekedésének
serkentése. Európában másodikak vagyunk mind az arcukat, mind a hajukat
rendszeresen ápolók magas arányával.
A vágyakat
világítja meg, hogy ha a pénz nem számítana, ki, mire költene többet. Tíz
magyarból hét a testmasszázst nevezi meg, azután következik 50 százalék körüli
aránnyal a fogfehérítés, haj-, bőr-, illetve arcápolás. Egyharmad körüli arány
említi a maikűr/pedikűrt, továbbá a bőr barnítását.
Tömegtermék vagy
drága prémium márka? A vizsgált 26 európai országban megoszlanak a vélemények.
Hajápoló szereknél átlagosan 21 százalék szerint a tömegtermékek vannak olyan
jók, mint a drágábbak, 16 százalék pedig a drágábbakra esküszik. A
kozmetikumoknál és a bőrápolóknál nagyjából fordított a helyzet, ott többen
respektálják a prémium szegmens magasabb minőségét.
A magyarok
kimagasló arányban ismerik el a drága termékek magasabb minőségét mind a három
szegmensben. Kozmetikumoknál 37, bőrápolóknál 33, hajápolóknál pedig 21
százalék vélekedik úgy, hogy a tömegtermékekhez képest jobbak a prémium márkák.
Képbe kerültek a férfiak is, akiket külső
megjelenésük most jobban érdekel, mint eddig, véli a magyarok 74 százaléka.
Ugyanakkor a megkérdezett magyarok 82 százaléka rendben lévőnek találja, hogy a
férfiak több időt töltsenek megjelenésük javításával, és több pénzt költsenek
rá. Az európai megkérdezettek átlagosan 79 százaléka vélekedik ugyanígy.
Hányan, miért invesztálnak többet abba,
hogy jól nézzenek ki? A válaszadók százalékában.
Vonzó megjelenés célja |
Magyaro. |
Európai átlag |
Világátlag |
Cseho. |
Lengyelo. |
Ausztria |
Franciao. |
Jó saját közérzet |
78 |
60 |
62 |
66 |
71 |
33 |
81 |
Partnernek tetszeni |
64 |
60 |
56 |
75 |
65 |
48 |
79 |
Nőt vagy férfit meghódítani |
56 |
41 |
42 |
76 |
53 |
20 |
40 |
Általában igyekszem jól kinézni |
41 |
50 |
47 |
54 |
56 |
38 |
64 |
Forrás: Nielsen piackutató vállalat
Jó megjelenése érdekében konkrétan mit tesz
napi vagy heti rendszerességgel? A válaszadók százalékában.
Testápolás módja |
Magyaro. |
Európai átlag |
Világátlag |
Cseho. |
Lengyelo. |
Ausztria |
Franciao. |
Bőrápolás |
31 |
33 |
40 |
46 |
75 |
16 |
29 |
Hajápolás |
30 |
32 |
39 |
45 |
59 |
25 |
21 |
Arcápolás |
30 |
23 |
23 |
46 |
24 |
4 |
32 |
Manikűr/ pedikűr |
24 |
11 |
16 |
30 |
36 |
14 |
12 |
Bőr barnítása |
16 |
12 |
7 |
7 |
12 |
19 |
7 |
Testmasszázs |
11 |
6 |
7 |
9 |
19 |
15 |
8 |
Megjegyzés: Magyarországon 10 százaléknál
kisebb említést kapott a szőrtelenítés (9 százalék), szemöldök vagy szempilla
festése, fogak fehérítése (8), szemöldök vagy szempilla festése, formálása (7).
Forrás: Nielsen piackutató vállalat
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >