Először rendeztek kelet-közép-európai befektetési és kereskedelmi kiállítást Kínában
Megnyílt az első, kifejezetten Közép- és Kelet-Európának (KKE) szentelt befektetési és kereskedelmi kiállítás Kínában hétfőn, a Ningpo városában rendezett expón több mint kéttucat magyar cég is részt vesz.
Szabó László, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára az expo megnyitójának margóján elmondta, hogy a kiállítást szervező Csöcsiang tartomány „nagyon agresszívan figyel ránk, Közép-Európát és különösen Magyarországot egy központi helynek tekintik”. Magyarország célja, hogy ne csak transzferországként vegyék figyelembe, hanem akár logisztikai központként vagy olyan gyártókapacitásokkal rendelkező partnerként, amely hozzáadott értéket is képes teremteni a kínai áruknak. Ez utóbbira jó esély van, ezt mutatja az is, hogy a Huawei kínai információs és távközlési technológiai konszern magyarországi központtal szervezi meg egész európai termékellátását – emelte ki az államtitkár.
Szabó László közölte, hogy az ötnapos ningpói expón 26 magyar cég állít ki. Ezek elsősorban élelmiszeripari termékekkel, borokkal vannak jelen, de a szolgáltatások terén vagy a szennyvízkezelésben, vízgazdálkodásban, hulladékgazdálkodásban és mezőgazdasági technológiák exportjában is tudnak eredményeket elérni a magyar vállalatok Kínában – húzta alá.
Az államtitkár elmondta, hogy Ningpo még a közeli Sanghajnál is előnyösebb feltételeket tud adni a magyar exportáruknak.
A tízmillió lakosú, s a világ egyik legnagyobb forgalmú kikötőjével rendelkező város vezetése a sajtóval közölte, hogy a KKE-országokkal való kereskedelmet, illetve a kétoldalú befektetéseket ösztönző tervet fogadott el, amelyben egyebek mellett szerepel az importáruk bejutása előtti adminisztratív akadályok mérséklése, a helyi cégek közép- és kelet-európai befektetéseinek ösztönzése és a KKE-cégek forráshoz jutásának támogatása is. Emellett megkezdődött egy, kizárólag a KKE-országok számára létrehozandó permanens kiállítási terület létrehozása is a városban – közölték az expo szervezői. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kínai gazdaságélénkítés – a befektetők szem elől tévesztik a lényeget
Az alapanyagpiacokat övező hangulat szeptemberben döntő fordulatot vett, amikor Kína…
Tovább olvasom >Fine Dining: az ősi Kína gasztrotörténetei címmel nyílt kiállítás a Néprajzi Múzeumban
Fine Dining: Az ősi Kína gasztrotörténetei címmel nyílt kiállítás kedden…
Tovább olvasom >Kínában kezdett gyártani a magyar 77 Elektronika Csoport által alapított vállalat
Az első magyar gépipari beruházást valósította meg Kínában a száz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap…
Tovább olvasom >