Először rendeztek kelet-közép-európai befektetési és kereskedelmi kiállítást Kínában
Megnyílt az első, kifejezetten Közép- és Kelet-Európának (KKE) szentelt befektetési és kereskedelmi kiállítás Kínában hétfőn, a Ningpo városában rendezett expón több mint kéttucat magyar cég is részt vesz.
Szabó László, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára az expo megnyitójának margóján elmondta, hogy a kiállítást szervező Csöcsiang tartomány „nagyon agresszívan figyel ránk, Közép-Európát és különösen Magyarországot egy központi helynek tekintik”. Magyarország célja, hogy ne csak transzferországként vegyék figyelembe, hanem akár logisztikai központként vagy olyan gyártókapacitásokkal rendelkező partnerként, amely hozzáadott értéket is képes teremteni a kínai áruknak. Ez utóbbira jó esély van, ezt mutatja az is, hogy a Huawei kínai információs és távközlési technológiai konszern magyarországi központtal szervezi meg egész európai termékellátását – emelte ki az államtitkár.
Szabó László közölte, hogy az ötnapos ningpói expón 26 magyar cég állít ki. Ezek elsősorban élelmiszeripari termékekkel, borokkal vannak jelen, de a szolgáltatások terén vagy a szennyvízkezelésben, vízgazdálkodásban, hulladékgazdálkodásban és mezőgazdasági technológiák exportjában is tudnak eredményeket elérni a magyar vállalatok Kínában – húzta alá.
Az államtitkár elmondta, hogy Ningpo még a közeli Sanghajnál is előnyösebb feltételeket tud adni a magyar exportáruknak.
A tízmillió lakosú, s a világ egyik legnagyobb forgalmú kikötőjével rendelkező város vezetése a sajtóval közölte, hogy a KKE-országokkal való kereskedelmet, illetve a kétoldalú befektetéseket ösztönző tervet fogadott el, amelyben egyebek mellett szerepel az importáruk bejutása előtti adminisztratív akadályok mérséklése, a helyi cégek közép- és kelet-európai befektetéseinek ösztönzése és a KKE-cégek forráshoz jutásának támogatása is. Emellett megkezdődött egy, kizárólag a KKE-országok számára létrehozandó permanens kiállítási terület létrehozása is a városban – közölték az expo szervezői. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >Dr. Matura Tamás: Előfordulhat, hogy az USA ledolgozza magát Kína szintjére
Dr. Matura Tamás, a Budapesti Corvinus Egyetem docense, Kínaszakértő volt…
Tovább olvasom >70 millió dollárt költ a beszállítói hálózat fejlesztésére a SHEIN 2028-ig
A vállalat 7,5 millió dollárt dél-kínai üzemek modernizálására költött. 70…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >