Először publikált fenntarthatósági jelentést a Rossmann
2021. április 22-én újabb mérföldkőhöz érkezett hazánk egyik legdinamikusabban fejlődő FMCG vállalata, a Föld napja alkalmából első fenntarthatósági jelentését tette közzé a Rossmann Magyarország.
A vállalat a jelentésben feltárja, hogy tevékenysége hogyan hat a környezetre, a társadalomra és a gazdaságra. A dokumentum a hazai Rossmann segítségnyújtási szándékának kinyilatkoztatása és számonkérhetőségének alapja. A jelentés publikálásának célja, hogy egységes képet mutasson arról, hogy a vállalat különböző területein hogyan jelenik meg a fenntarthatóság.
A Rossmann számára kiemelt jelentőséggel bír a fenntartható gazdálkodás. A vállalat meggyőződése, hogy csak akkor tudja megvalósítani a környezeti és társadalmi fenntarthatóság minden elemét, ha hosszú távon sikeresen teljesít és így képes biztosítani az ehhez szükséges pénzügyi forrásokat. Többek között a folyamatos pozitív üzletfejlődés, a működési hatékonyság és a vállalati folyamatok költséghatékony módon történő működtetése az eszköz ahhoz, hogy környezetkímélő módon gazdálkodhasson és a társadalmi kérdésekre is nagy hangsúlyt tudjon fektetni.
A Rossmann számára fontos, hogy minél több vásárlója számára érthető és széleskörben elérhető formában beszéljen a fenntarthatóságról, ezért Stahl Judittal „Zölden élj!” címmel sorozatot indít a vállalat YouTube-csatornáján. A Rossmann másik fontos szakértője Tomaj Zsófia, a drogérialánc első fenntarthatósági jelentésének a szerzője és egyben a vállalat külsős fenntarthatósági tanácsadója.
Néhány konkrétum és érdekesség a jelentésből:
- A Rossmann sajátmárkás bioélelmiszer márkája, az enerBIO több mint száz terméke esetében nem használ kartondobozt, papírcímkét, visszazárható címkét, csomagolódobozt, belső tasakot. Ezzel a módszerrel a vállalat évente kereken 48 tonna csomagolóanyagot takarít meg. Önmagában az enerBIO lenmag kartoncsomagolás elhagyásával csaknem 16 tonna papír megtakarítását érte el.
- A Rossmann sajátmárkás tisztítószer márkája, a Domol termékek közül több mint 30 termék csomagolása (flakon vagy kupak) teljes egészében újrahasznosított műanyagból készül. Ezzel évente 830 tonna új gyártású műanyagot takarít meg a drogérialánc.
- A nők aránya a vállalaton belül 94,7%.
- 2018 óta 1 millió darabbal csökkent a nyomtatott példányban megjelent akciós újság. Ezzel több mint 700 tonna papírt spórolt meg egy év alatt a Rossmann.
- Az Online Drogériában egy külön kategória készült a tudatos vásárlók számára, ők olyan 19 termékjellemző alapján szűrhetnek, mint például szilikonmentes, mikroműanyag mentes, bio, vegán, parfüm mentes stb. https://shop.rossmann.hu/kategoria/vasarolj-tudatosan
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Agrárminiszter: a fenntartható mezőgazdaság és erdőgazdálkodás kiemelkedő szerepet játszik a klímaváltozás elleni küzdelemben
A fenntartható mezőgazdaság és erdőgazdálkodás kiemelkedő szerepet játszik a klímaváltozás elleni küzdelemben,…
Tovább olvasom >Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >