Először adják át az Év Terméke Díjat Magyarországon
Először adják át jövő márciusban az „Év Terméke Díj” (Product of the Year) elismerést Magyarországon; a gyártók vagy a forgalmazók november 25-ig jelölhetik a díjra azokat a napi fogyasztású, innovatív termékeiket, amelyek 18 hónapnál nem régebben kerültek a piacra.
László Géza, a Product of the Year Hungary Kft. ügyvezetője az MTI-nek elmondta: a verseny során azt vizsgálják, hogy a termék rendelkezik-e a vásárlók szempontjából érzékelhető és értékelhető újdonságértékkel.
A programba maguk a gyártók vagy a forgalmazók nevezhetik azokat a termékeiket, amelyeket kellőképpen újszerűnek ítélnek; a benevezett termékeknek egy zsűriszavazáson kell átesniük – ismertette László Géza.
Hozzáfűzte: a zsűri tagjai a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) területén jártas, márkafüggetlen szakemberek, marketing szakértők, valamint a termékfejlesztések és a márkaépítés területét ismerő szakemberek. A zsűri elnöke Fekete Zoltán, a Magyar Márkaszövetség főtitkára.
A zsűri által beválogatott termékek – várhatóan 12-15 kategóriában – indulhatnak azon a közvélemény-kutatáson, amelyet a GfK Hungária végez, és amelyen maguk a fogyasztók döntik el, hogy az adott kategóriába melyik termék nyer.
László Géza hangsúlyozta, hogy várakozáson felüli az érdeklődés a hazai gyártók és forgalmazók részéről a program iránt, annak ellenére, hogy 2011-ben nehéz évet zár az FMCG szektor. Emlékeztetett, hogy a Központi Statisztikai Hivatal(KSH) adatai szerint a kiskereskedelmi forgalom negyedik éve csökken, tavaly 2,3 százalékkal esett vissza. A cégek egy ilyen, a nemzetközi porondon is bizonyított, a fogyasztók számára hiteles díj elnyerésében látják annak lehetőségét, hogy felhívják a vásárlók figyelmét az új termékeikre – emelte ki az ügyvezető.
Az eredményeket 2012 márciusának végén hirdetik ki, és áprilisban kerülnek a polcokra az „Év Terméke Díj” logóval ellátott termékek.
Az év terméke programot nemzetközi licenc alapján szervezik; a fogyasztói szavazatok alapján kiosztott elismerést 25 évvel ezelőtt Franciaországban adták át először, mára pedig – Magyarországgal együtt – a világ 29 országában van jelen, és közel hárommilliárd vásárlóhoz jut el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >