Előretörnek a szupermarketek
A GfK Hungária Piackutató Intézet minden ősszel megjelenő, a stratégiai tervezéshez segítséget nyújtó tanulmánya szerint az elmúlt közel egy évben a szupermarketek tovább növelték piacrészüket.
Az elmúlt közel egy év egyértelmű nyertesei a szupermarketek, amelyek 2 százalékkal tudták növelni értékbeli részesedésüket a háztartások napi fogyasztási cikk bevásárlásaiból.
„A számok mögött a Plus diszkont lánc tagjainak Spar szupermarketekké történő átalakítása áll. Az elkövetkezendő időszakban a szupermarketek helyzete előreláthatólag a válság ellenére is erősödni fog, elsősorban a további áruháznyitásoknak köszönhetően” – elemezte az okokat Kui János, a GfK Hungária Kereskedelem szektorának menedzsere.
A diszkontok piaci részesedése a már említett Spar-Plus tranzakció miatt egy százalékponttal csökkent. Ugyanezen okból a csatornán belül rövidtávon további piacvesztés valószínűsíthető, azonban a Plus-ok eltűnéséből eredő piacvesztést tompítani, majd hamarosan ellensúlyozni fogják a további üzletnyitások, a fogyasztók takarékossági törekvései, illetve a diszkontok elfogadottságának és kedveltségének növekedése (melyhez a diszkontcsatornában működő láncok nagyban hozzájárulnak a helyi igényekhez fokozatosan alkalmazkodó termékkínálatukkal, stratégiájukkal).
Ahipermarketek intenzív növekedése megtorpant, azonban az áruháznyitásoknak köszönhetően néhány éven belül várhatóan további 1,5-2 százalékponttal növelni tudják majd piacrészüket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >Új pénzügyi igazgató és ellátási lánc igazgató csatlakozik a HEINEKEN Hungária csapatához
Két kulcsfontosságú területen is új szakember csatlakozott a HEINEKEN Hungária…
Tovább olvasom >