Elmúlt a pánik, de a fogyasztók óvatosak
A fogyasztás és vásárlás várható alakulásának megismeréséhez fontos támpont a fogyasztói bizalmi index. A bizalmi index hazánkban az elmúlt négy negyedév során kis mértékben növekedett, viszont még mindig erősen a negatív tartományban mozog (a 0–200 közötti tartományban 100 felett beszélhetünk pozitív hangulatról). Magyarországon alacsonyabb szintről indult a növekedés, viszont nagyobb dinamikával. Ezzel együtt még mindig a térség országai mögött állunk.
Három kérdésre adott válaszokat összegez a mutató. Arányaiban legnagyobb a magyarok lemaradása a munkahelyi kilátások megítélése alapján. A személyes pénzügyi helyzet kilátásai kapcsán faragtunk legnagyobb mértékben a hátrányunkból. A vásárlási kedvet tükröző mutató hazánkban és európai átlagban is stagnál.
A fogyasztás bővülésére akkor számíthatunk, ha a vásárlási kedv növekedésnek indul.
A legutóbbi négy globális felmérés eredményei azt mutatják, hogy – habár a pánik elmúlt – a fogyasztók jellemzően továbbra is óvatos, biztonságot nyújtó stratégiák felé fordultak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A mai nappal feléljük a Föld erőforrásait, és ebben már vaskosan benne van valami, amire nem is gondolunk
Július 24-én van idén a globális Ovreshoot Day, vagyis a…
Tovább olvasom >Végre nálunk is kapható lesz az Amerikában már népszerű Grimace Shake
Július 24-én Magyarországon is bemutatkozik a McDonald’s egyik legkülönlegesebb shake-je,…
Tovább olvasom >A Balatont népszerűsíti Vadnai Jonatán olimpikon vitorlázó
A Balaton négyévszakos sport- és élményközpontú népszerűsítésében vállal szerepet Vadnai…
Tovább olvasom >