Elmúlt a pánik, de a fogyasztók óvatosak
A fogyasztás és vásárlás várható alakulásának megismeréséhez fontos támpont a fogyasztói bizalmi index. A bizalmi index hazánkban az elmúlt négy negyedév során kis mértékben növekedett, viszont még mindig erősen a negatív tartományban mozog (a 0–200 közötti tartományban 100 felett beszélhetünk pozitív hangulatról). Magyarországon alacsonyabb szintről indult a növekedés, viszont nagyobb dinamikával. Ezzel együtt még mindig a térség országai mögött állunk.
Három kérdésre adott válaszokat összegez a mutató. Arányaiban legnagyobb a magyarok lemaradása a munkahelyi kilátások megítélése alapján. A személyes pénzügyi helyzet kilátásai kapcsán faragtunk legnagyobb mértékben a hátrányunkból. A vásárlási kedvet tükröző mutató hazánkban és európai átlagban is stagnál.
A fogyasztás bővülésére akkor számíthatunk, ha a vásárlási kedv növekedésnek indul.
A legutóbbi négy globális felmérés eredményei azt mutatják, hogy – habár a pánik elmúlt – a fogyasztók jellemzően továbbra is óvatos, biztonságot nyújtó stratégiák felé fordultak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >