Elmúlt a pánik, de a fogyasztók óvatosak
A fogyasztás és vásárlás várható alakulásának megismeréséhez fontos támpont a fogyasztói bizalmi index. A bizalmi index hazánkban az elmúlt négy negyedév során kis mértékben növekedett, viszont még mindig erősen a negatív tartományban mozog (a 0–200 közötti tartományban 100 felett beszélhetünk pozitív hangulatról). Magyarországon alacsonyabb szintről indult a növekedés, viszont nagyobb dinamikával. Ezzel együtt még mindig a térség országai mögött állunk.
Három kérdésre adott válaszokat összegez a mutató. Arányaiban legnagyobb a magyarok lemaradása a munkahelyi kilátások megítélése alapján. A személyes pénzügyi helyzet kilátásai kapcsán faragtunk legnagyobb mértékben a hátrányunkból. A vásárlási kedvet tükröző mutató hazánkban és európai átlagban is stagnál.
A fogyasztás bővülésére akkor számíthatunk, ha a vásárlási kedv növekedésnek indul.
A legutóbbi négy globális felmérés eredményei azt mutatják, hogy – habár a pánik elmúlt – a fogyasztók jellemzően továbbra is óvatos, biztonságot nyújtó stratégiák felé fordultak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >