Elmoshatja a környezetszennyező hazai vállatok nyereségét a klímaváltozás
Elpárologhat a légszennyező magyarországi vállalkozások profitja a szén-dioxid-kvóták megállíthatatlannak tűnő áremelkedése miatt – hívja fel a figyelmet az EY. A fenntartható működéshez kulcsfontosságú, hogy a cégek a megfelelő fejlesztésekkel mielőbb átálljanak a környezetbarát működésre. A szintlépéshez Magyarországon számos támogatás és adókedvezmény is igénybe vehető, amivel látványos költségcsökkentés érhető el.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/02/mezogazdasag-buza4567-300x200.jpg)
Környezetbarát technológiák előnyben
Töretlenül drágulnak a szén-dioxid-kvóták Európában, amelynek árfolyama az év eleje óta 80 százalékkal, több mint 60 euró / tonnára emelkedett. A növekedés egyik oka, hogy az Európai Unió szigorít a károsanyag-kibocsátási céljain, és 2030-ra a korábban tervezett 40 százalék helyett 55 százalékkal csökkentené a károsanyag-kibocsátást az 1990-es szinthez képest.
„A szárnyaló kvóta árak a kevésbé fenntartható működésű magyar vállalkozások nyereségét is hátrányosan érinthetik, így minél gyorsabban érdemes áttérniük a környezetbarát technológiák alkalmazására. Az átálláshoz számos adókedvezmény és állami ösztönző áll a hazai piaci szereplők rendelkezésre, amelyek optimális felhasználása érezhető költségcsökkentést eredményez”
– hangsúlyozta Kocsis Zsolt, az EY adópartnere.
Támogatások a környezetvédelmi- és energiahatékonysági beruházásokhoz
A klímabarát megoldások bevezetéséért biztosít támogatást a fejlesztési adókedvezmény, ami a legalább 100 millió forint jelenértékű, önálló környezetvédelmi beruházás esetén akár a társasági adó 80 százalékáig is érvényesíthető. Az energiahatékonyság növelését célzó beruházásoknál pedig a fejlesztési adókedvezménnyel csökkentett társasági adó 70 százalékáig adókedvezmény vehető igénybe a beruházás üzembe helyezésének adóévében és az azt követő öt adóévben. A maximum 15 millió euró összegű energiahatékonysági adókedvezménynél a nagyvállalatok számára a támogatási intenzitás legfeljebb 45 százalék, a középvállalkozásoknál 55 százalék, míg a kisvállalatoknál ez akár a 65 százalékot is elérheti.
Kapcsolódó cikkeink
EY: Világszerte optimisták a vezérigazgatók – indulhat a növekedés
Tavalyhoz képest derűlátóbbak a vezetők a növekedési kilátásokkal kapcsolatban –…
Tovább olvasom >EY: Egyre több hazai cég használ mesterséges intelligenciát, nő a szakadék a vállalatok között
A hazai vállalatok közel kétharmada már használja vagy gondolkodik a…
Tovább olvasom >Napokon belül lejár a NIS2 regisztráció határideje – sok céget érhet kellemetlen meglepetés
Már csak pár napja maradt belépni a nyilvántartásba azoknak a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >