Élményekkel teli csizma: Az európai Z generáció kedvenc ajándékai
Bár a legújabb AirPodsra vagy egy dizájner táskára sem mondanak nemet, a Mastercard felmérése szerint a Z generáció számára ezek az ajándékok inkább eszközök, amelyek segítségével elérhetik azt, amire igazán vágynak: az életre szóló élményeket.
Az európai fiatalok szerint az emlékek jobb ajándékok, mint a tárgyak: a 18–24 évesek csaknem kétharmada (63%) idén több pénzt költött élményekre, mint bármely más korosztály. A válaszadók legszívesebben egy bakancslistás úti cél meglátogatására (68%), kedvenc előadójuk élő koncertjére (53%), egy különleges vacsorára (42%) vagy egy híres szállodában eltöltött éjszakára (41%) költöttek pénzt. De nem csupán az események vonzereje motiválja őket: a Z generáció közel fele (47%) elsősorban azért költ élményekre, hogy közös emlékeket éljen át szeretteivel. Döntéseikben a FOMO (azaz a kimaradástól való félelem) is szerepet játszhat.
„Az ünnepi időszak tökéletes alkalom arra, hogy az európai vásárlók átgondolják, milyen ajándékokkal okoznak valódi örömöt a fiataloknak”
– mondta Beatrice Cornacchia, a Mastercard Ázsia és a csendes-óceáni térségért, a Közel-Keletért, Afrikáért és Európáért felelős marketing- és kommunikációs ügyvezető alelnöke.
„A Z generáció számára az élményalapú ajándékok nemcsak emlékezetes pillanatokat kínálnak, de lehetőséget adnak arra, hogy különleges pillanatokat osszanak meg barátaikkal és családjukkal. A Mastercardnál büszkék vagyunk arra, hogy olyan Priceless élményeket nyújtunk, amelyek összekötik az embereket, és egy életre szólnak.”
Bár a Z generáció 55 %-a szívesen nézné meg egy világhírű zenész nagyszabású koncertjét, 43% ugyanolyan örömöt talál egy helyi művész előadásában is. 44% szívesen koktélozna egy exkluzív bárban, 50% viszont inkább egy kisebb, családi étteremben elfogyasztott vacsorára vágyik. Továbbá, a válaszadók 30%-a szívesen átélné ugyanazt az élményt többször is, különböző helyszíneken.
A Z generáció körében az utazás számít a legkeresettebb élménynek: 50%-uk szeretne többet utazni, és hajlandóak lennének erre többet is költeni. Az Y és Z generáció tagjai közül 37%, illetve 40% mondta, hogy szívesen elutazna egy olyan élményért, ami már régóta foglalkoztatja. A 18–24 évesek jelentős részét (27%) pedig leginkább a közösségi média befolyásolja az úticél kiválasztásában. Az utazás után a koncertek állnak a kívánságlista második helyén (38%), míg a harmadik helyet a gasztronómiai élmények foglalják el (31%).
Legyen szó ismeretlen helyek felfedezéséről, izgalmas koncertekről vagy egy különleges vacsoráról, a Z generáció olyan ajándékokra vágyik, amelyek kalandokat, kapcsolatokat és maradandó emlékeket hoznak. Ez a friss szemlélet ajándékozásban a közös pillanatokról és az ünnepi időszak valódi élvezetéről szól.
Kapcsolódó cikkeink
Már a német boltokban is lehet PayPal-lel fizetni
A PayPal a világon elsőként Németországban vezeti be az okostelefonnal…
Tovább olvasom >Csökkent a munkahelyi stabilitásérzet a fiataloknál
Visszaesés látható a dolgozó fiataloknál: a munkahelyüket csak 51 százalékuk…
Tovább olvasom >GEN Z Report: Hogyan alakítja a Z-generáció az FMCG-piacot?
Az elmúlt évek során a Z-generáció, azaz az 1995 és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >