Élmény, de frusztráló
A közel 3,5 milliós online vásárlóközönség több mint felének (58%) frusztráló élmény a digitális térben történő vásárlás, derül ki a Mastercard által támogatott Fizetési Élmény Riportból.
A Riport rámutat: 10-ből 9 ember hagyott abba online vásárlást a célegyenesben, tehát úgy, hogy a kiválasztott termék már a kosarában volt, de végül mégis elállt a tranzakciótól. A fizetés előtti kosárelhagyás okai leggyakrabban a bizalmatlanságra vezethetők vissza (korábbi rossz tapasztalatok, nem megbízhatónak tűnő weboldal, ismeretlen fizetési oldal, információhiány), de a meghiúsult tranzakciók 10 százalékát az időkeret-túllépés, további 10 százalékát pedig a rosszul megadott adatok okozzák. A vásárlók szemszögéből a helyzetet tovább bonyolítja, hogy az EU idén tervezi bevezetni a PSD2-t (Payment Service Directive 2), amely szerint a szereplőknek még szigorúbb ügyfél-hitelesítési előírásoknak kell majd megfelelniük.
– Az online vásárlás legnagyobb bizalmat igénylő része a fizetés: amíg egy rossz kép a termékről csak keveseket riaszt el, a fizetés során fellépő legkisebb kétely miatt is könnyen elállnak a vevők vásárlástól – fogalmazta meg a Riport egyik tanulságát Racskó Tamás, a Mastercard üzletfejlesztési menedzsere. – Az emberek közel 58 százaléka frusztrált az online vásárlás során, ötödük kifejezetten a fizetésnél érzi magát kellemetlenül.
A Mastercard szerint a hitelesítésre a legjobb megoldást a biometria jelenti, melynek használatával nem kell megjegyezni bonyolult jelszavakat, számsorokat. //
Kapcsolódó cikkeink
AI, digitalizáció, mobiltárcák és a tokenizáció
Alig néhány év kellett ahhoz, hogy gyökeresen átalakuljon a fizetések…
Tovább olvasom >SPAR Group: növekszik az AI elfogadottsága a kiskereskedelemben
Egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelmi környezetben a mesterséges intelligencia,…
Tovább olvasom >Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >