Élmény, de frusztráló
A közel 3,5 milliós online vásárlóközönség több mint felének (58%) frusztráló élmény a digitális térben történő vásárlás, derül ki a Mastercard által támogatott Fizetési Élmény Riportból.
A Riport rámutat: 10-ből 9 ember hagyott abba online vásárlást a célegyenesben, tehát úgy, hogy a kiválasztott termék már a kosarában volt, de végül mégis elállt a tranzakciótól. A fizetés előtti kosárelhagyás okai leggyakrabban a bizalmatlanságra vezethetők vissza (korábbi rossz tapasztalatok, nem megbízhatónak tűnő weboldal, ismeretlen fizetési oldal, információhiány), de a meghiúsult tranzakciók 10 százalékát az időkeret-túllépés, további 10 százalékát pedig a rosszul megadott adatok okozzák. A vásárlók szemszögéből a helyzetet tovább bonyolítja, hogy az EU idén tervezi bevezetni a PSD2-t (Payment Service Directive 2), amely szerint a szereplőknek még szigorúbb ügyfél-hitelesítési előírásoknak kell majd megfelelniük.
– Az online vásárlás legnagyobb bizalmat igénylő része a fizetés: amíg egy rossz kép a termékről csak keveseket riaszt el, a fizetés során fellépő legkisebb kétely miatt is könnyen elállnak a vevők vásárlástól – fogalmazta meg a Riport egyik tanulságát Racskó Tamás, a Mastercard üzletfejlesztési menedzsere. – Az emberek közel 58 százaléka frusztrált az online vásárlás során, ötödük kifejezetten a fizetésnél érzi magát kellemetlenül.
A Mastercard szerint a hitelesítésre a legjobb megoldást a biometria jelenti, melynek használatával nem kell megjegyezni bonyolult jelszavakat, számsorokat. //
Kapcsolódó cikkeink
Így költöttek a magyar drukkerek a válogatott meccseinek helyszínein
A németországi futball Európa-bajnokság városai jelentős anyagi forrásokat fordítottak arra,…
Tovább olvasom >Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >