Elméletben már zöldek a magyarok
A magyar lakosság 67 százaléka részesítene előnyben vásárláskor környezetbarát csomagolásban kapható élelmiszert, ha ez nem befolyásolja az adott termék árát, további 15,2 százalékuk (vagyis közel minden 7. ember) pedig akkor is ilyen csomagolást választana, ha ez kicsivel drágábbá is tenné a terméket – derül ki a Tetra Pak® Hungária Zrt. megbízásából a GfK Piackutató Intézet által végzett felmérésből. Az 1000 fő megkérdezésével készült, reprezentatív felmérés szerint 17,8 százalék azok aránya, akik számára közömbös, hogy egy élelmiszer környezetbarát csomagolásban kapható-e, de a lakosság 82,2 százaléka szívesen választ a környezetet kevésbé terhelő csomagolást.
Vásárlási szempontjaink között ugyanakkor napjainkban még az utolsó helyen szerepel a csomagolás környezetbarát volta, vagyis, noha nyitottak vagyunk a környezetvédelemre, tudatosan még nem keressük a környezetvédő csomagolásokat. Ezt támasztja alá az is, hogy a felmérés szerint még mindig nem köztudott, hogy az italos kartondobozok szelektíven gyűjthetők, és a lakosság 91,2 százaléka a tudatos fogyasztói döntést segítő FSC® védjegyet sem ismeri.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Tempósabbá vált az infláció
A drogéria termékeknél a vártnál mérsékeltebb árcsökkenés volt júniusban, emellett…
Tovább olvasom >A héten indul a NAV ellenőrzéssorozata a Balatonnál és a Velencei-tónál
A héten megkezdte nyári ellenőrzéssorozatát a Nemzeti Adó- és Vámhivatal…
Tovább olvasom >