Elmarad az idén a pálinkaünnep
Idén nem lesz a Vidékfejlesztési Minisztérium árkádjai alatt Pálinka Napi-vásár, holott a Magyar Pálinka Lovagrend Egyesület (MPL) immár ötödik éve december 6-án ünnepli a magyar pálinkát, s negyedik alkalommal tarthatta volna a fővárosi Kossuth téren, az agrártárca épületénél már hagyományos Pálinka Árkádia fesztivált.
Október közepén az MPL nagymesterétől, Piros Lászlótól a 4cent.hu azt tudakolta, hogy pontosan mikor tartják az Árkádiát, de a szakember akkor még nem tudott választ adni. Elmondta, már hetekkel korábban felvette a kapcsolatot a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) illetékeseivel és írásban kérte a minisztériumot, hogy az elmúlt három évhez hasonlóan ingyen biztosítsák a helyszínt a pálinkaszakma egyik legfontosabb rendezvényéhez. Választ akkor még nem kapott. Hozzátette azt is, ha napokon belül nem érkezik pozitív visszajelzés, képtelenség lesz megrendezni a Pálinka Árkádiát. A 4cent.hu október 28-án kereste a VM sajtóosztályát e tárgyban, ahol azt kérték, írásban tegyék fel a kérdést. Megtették, választ azonban november 2-ig nem kaptak. Kedden délután jött a rövid üzenet: „Sajnos idén nem lesz Pálinka Árkádia nevű rendezvény.”
A 4cent.hu pedig újra Piros Lászlót kereste, a nagymester röviden csak annyit mondott: „Kedd délután hívtak a minisztérium sajtóosztályától, és azt kérdezték lesz-e Pálinka Árkádia? Erre csak azt tudtam mondani, ne engem, hanem a minisztert kérdezzék. Tudniillik, a megkeresésemre azóta sem válaszoltak. Az is kétségtelen, az idő elfogyott, már nem tudjuk megszervezni az Árkádiát, így biztos: tényleg nem lesz 2010-ben a minisztérium árkádja alatt Pálinka Árkádia. De az idő rövidsége miatt már máshol sem.”
Pedig lenne mit megmutatni, hiszen 2005-ben még csak 30 kereskedelmi pálinkafőzde működött hazánkban, 2009-ben ez a szám már meghaladta a nyolcvanat. Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program keretében 2009-ben pedig eddig nem látott technológia fejlesztésbe foghattak a főzdék, ezek jó része már abban az évben megvalósult. Az 50 százalék önrészt tartalmazó pályázati úton elnyert összegek – 4 milliárd forint – lehetőséget adtak arra is, hogy új főzdék létesüljenek, illetve a kisebb manufaktúrák is korszerű berendezéseket állíthassanak üzembe. A lovagrend célja az volt, hogy a Pálinka Árkádián a pálinka újjászületését segítő, maguknak már rangot kivívott „pálinkaműhelyek” mellett ezeket a főzdéket és termékeiket is megismertessék a pálinkát kedvelő közönséggel – írja a szabadfold.hu.
E
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >