Ellenzi a MasterCard a bankártya-jutalék szabályozását
A MasterCard Europe határozottan ellenzi azt a javaslatot, amely maximálja a bankkártyás vásárlás elszámolásakor használt bankközi jutalék szintjét.
A bankközi jutalékok (interchange díj) szabályozásával sem elvi szinten, sem a konkrét esetben nem ért egyet a MasterCard – mondta a Világgazdaság Online-nak a cég regionális igazgatója. Gauder Milán elmondta: a javaslat indoklása téves. A jogszabály bevezetését egy – a GVH által korábban végzett – vizsgálat eredményére alapozzák.
A Versenyhivatal ebben a döntésében kifogásolta, hogy a MasterCard és a Visa közel egyforma díjakat alkalmaz. Ugyanakkor – vélte a MasterCard munkatársa – a kérdéses törvényjavaslattal éppenhogy egységesítik a kártyatársaságok által alkalmazott díjakat.
Gauder Milán leszögezte: ezen a területen nincs helye állami szabályozásnak és nem helytálló az a feltételezés, miszerint a bankközi jutalékok maximalizálása mellett is lehetőség van a versenyre. A regionális igazgató szerint a helyzet olyan, mint kijelenteni, hogy holnaptól 30 forintos kilométerdíjért lehet taxizni, és ennél alacsonyabb árakkal lehet versenyezni. Ennyi pénzért azonban senkinek nem éri meg taxi vállalkozást üzemeltetni. A MasterCard regionális igazgatója szerint Magyarországon ugrásszerűen növekedett a bankkártya elfogadóhelyek száma, tehát arra sem hivatkozhat a jogalkotó, hogy a fejlődés elősegítése érdekében vezeti be a szabályozást.
Gauder Milán úgy látja, az állami beavatkozás akadályozza a bankkártya piac fejlődését, mivel csökkenti a bankközi műveletekből származó bevételeket. A kibocsátók így inkább a készpénzes vásárlásokban lesznek érdekeltek, mint a kártyás fizetésben, fejlesztésekre, például a csipkártyás rendszer szélesebb körű terjesztésére pedig végképp nem motiválja őket a szabályozás. A regionális igazgató hozzátette: sehol Európában nem maximalizálják az interchange díjakat, az Európai Unióban is súlyozott átlag segítségével határozzák meg a jutalék megfelelő mértékét – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >