Ellentétesen mozgott a növényi és állati termékek ára
Tavaly novemberben a mezőgazdasági termelői árak 5,5 százalékkal emelkedtek az előző év azonos időszakához képest, a növekedés a növényi termékek árának 13,7 százalékos emelkedésével függ össze, miközben az élő állatok és állati termékek ára továbbra is csökkent, 6,4 százalékkal – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken. Minden kiemelt növényi termékcsoport ára emelkedett. A legkisebb mértékben, 7,2 százalékkal, a zöldségféléké, a legnagyobb mértékben, 26 százalékkal, a gyümölcsöké. A gabonafélék ára 11 százalékkal emelkedett, ami elsősorban a kukorica árának 21 százalékos növekedésével magyarázható, miközben a búzáé 1,4 százalékkal csökkent.
Az élő állatok termelői árszintje 2,5, az állati termékeké 14 százalékkal lett alacsonyabb tavaly novemberben az előző évhez képest. A vágósertés felvásárlási ára 2011. augusztus óta nem volt ilyen alacsony, 329 forint kilogrammonként, ami az előző havinál 8,4 százalékkal alacsonyabb.
Az év első 11 hónapjában a mezőgazdasági termelői árak 0,2 százalékkal mérséklődtek, ezen belül a növényi termékek árai 5,5 százalékkal emelkedtek, az élő állatok és állati termékek árai 8,6 százalékkal csökkentek.
A vágósertés ára 11, a tej termelői ára 21 százalékkal esett vissza január-novemberben, az előző év azonos időszakához viszonyítva. A tej felvásárlási ára a 2014. februári literenkénti 114 forintról 2015. augusztusáig csökkent, akkor literenként 76 forintra, majd onnantól kezdve növekedett, 2015 novemberében literenként 81 forint volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >