Elkötelezett a magyar piac iránt a Dreher új japán tulajdonosa
Elkötelezett a magyar piac mellett az Asahi Group, a Dreher Sörgyárak új japán tulajdonosa – mondta Paolo Lanzarotti, az Asahi Breweries Europe Ltd. vezérigazgatója a vállalat sajtótájékoztatóján csütörtökön, Pilsenben (Plzen), Csehországban.
Hozzátette, a jövőt Magyarországon is leginkább az új trendek határozzák meg, mint a kézműves sörök iránti kereslet növekedése, a fogyasztók törekvése a tudatos életmódra és a női vásárlók növekedése. Paolo Lanzarotti elmondta, az Asahi a nagy hagyománnyal rendelkező, erős márkák, a disztribúciós hálózat mérete miatt választotta a kelet-közép-európai portfolió felvásárlását.
Az Asahi Breweries Europe Ltd (ABEL) öt régióbeli országban (Magyarország, Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Románia) van jelen, 11 sörgyárral, 7800 embert foglalkoztat és a világ több mint 50 országába exportál sört – ismertette.
Akiyoshi Koji, az Asahi Group Holdings elnöke elmondta: az Asahi Csoportot 1889-ben alapították, a sörgyártáson és értékesítésen túl más alkoholos italokat, üdtőket és élelmiszert is árul. Zászlóshajónak számító márkája az Asahi Super Dry sör, amely 49 százalékos piaci részesedéssel bír Japánban, 19 éve piacvezető.
Kitért arra, hogy a megvásárolt vállalatok, márkák hagyományait folytatva szeretnék a japán technológiai tudással kiegészítve továbbvinni, kiemelve az alkoholmentes termékek elkészítésében felhalmozott tudást. Kiemelte, hogy a prémium szegmens már a globális sörpiac eladásainak 30 százalékáért felelős, és az Asahi is ebbe az irányba szeretne terjeszkedni.
Grant Mckenzie, az ABEL marketing igazgatója elmondta: Magyarországon nagy a piaci verseny, de a prémium és az alkoholmentes szegmens itt is növekszik. Az egy főre eső éves sörfogyasztás alacsonyabb, mint a régió többi országában, a lengyelének mintegy fele. Ennek oka, hogy a bornak és a magasabb alkoholtartalmú italoknak is nagy piaca van – jegyezte meg.
A Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint a magyar sörpiac 6,7 millió hektolitert tesz ki évente, amelynek 38 százalékát, 2,55 millió hektolitert értékesít a Dreher Sörgyárak. Az egy főre eső sörfogyasztás 67 liter évente.
A cég közlése szerint a magyar beszámoló szerinti nem auditált árbevétele 2017 március végéig tartó üzleti évben 53,89 milliárd forint volt. Ez 1,2 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A Dreher Sörgyárak 580 munkavállalót foglalkoztat.
Idén áprilisban zárult le a SABMiller egykori közép- és kelet-európai vállalatainak, köztük a Dreher Sörgyáraknak, vagy a pilseni sörgyárnak a felvásárlása. A vállalkozások és márkák felvásárlását – beleértve a csehországi, szlovákiai, lengyelországi, magyarországi és romániai vállalatait és márkáit, valamint más kapcsolódó eszközöket, mint az export vállalatok az európai piacon és Dél-Koreában – tavaly decemberben jelentette be a társaság. Április 1-jétől az új vállalat neve Asahi Breweries Europe Ltd (ABEL), regionális székhelye Csehországban, Prágában van.
Az Európai Bizottság a SABMiller kelet-közép-európai érdekeltségeinek az értékesítését szabta meg az AB Inbev és a SABMiller söripari konszern fúziója engedélyezéseként feltételeként. A japán sörgyártó 7,3 milliárd eurót fizetett a SABMiller söripari konszern számos cseh, szlovák, lengyel, magyar és román márkát magában foglaló termékportfóliójáért. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >Száz százalék Guinness, nulla százalék alkohol
Újra meglepetéssel indul a száraz november, hiszen novembertől a Borsodi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A legpiacképesebb e-kereskedők között a Praktiker webáruház
Újabb rangos elismerést kapott a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza. A…
Tovább olvasom >Black Friday másképp: görbe tükröt tart az Euronics új kampánya
Új forgatókönyvvel és filozófiával készül az idei Black Friday-szezonra az…
Tovább olvasom >Terjeszkedik a Scruton kávézólánc: több Libri könyvesboltban váltják a Café Frei egységeit
A 2020-ban alapított Scruton kávézólánc az idei évben jelentős terjeszkedésbe…
Tovább olvasom >