Elkötelezett az infláció csökkentése mellett a Sainsbury’s

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 05. 02. 09:21

Nagy-Britannia második legnagyobb áruházcsoportja, a Sainsbury’s a várakozásoknak megfelelő 5%-os éves profitcsökkenésről számolt be, mivel az infláció mind saját magára, mind a vásárlókra hatással volt. A cég a vártnál jobb idei teljesítményt prognosztizált.

A Nagy-Britannia élelmiszerpiacán 15%-os részesedéssel bíró Sainsbury’s közölte, hogy éves adózás előtti eredménye március 4-ével bezárólag 690 millió font (778,4 millió euró) volt, ami az előrejelzések felső határát súrolja, de elmarad a 2021-22-es 730 millió fonttól (823,5 millió euró).

A vállalat a 2023-24-es évre 640 és 700 millió font közötti nyereséget prognosztizált, ami meghaladja az elemzők által átlagosan 631 millió fontra (712 millió euró) vonatkozó előrejelzést.

A Sainsbury’s szerint a fogyasztói költésekre vonatkozó kilátások továbbra is bizonytalanok, de a cég „nagy lendülettel” kezdte meg az új pénzügyi évet.

„Értjük, hogy milyen nehéz most a háztartásoknak, és eltökéltek vagyunk az infláció ellen küzdelemben vásárlóink érdekében”

– nyilatkozta Simon Roberts, a Sainsbury’s vezérigazgatója.

„Soha még ilyen nagy hangsúlyt nem fektettünk az értékállóságra, és az elmúlt két évben több mint 560 millió fontot költöttünk áraink alacsonyan tartására. Ennek eredményeképpen most a versenytársainkhoz képest a legjobb ár-érték arányt kínáljuk, és a Sainsbury’s és az Argos piaci részesedése is nőtt.”

Roberts hozzátette, hogy a vállalat immár két éve azon dolgozik, hogy „az élelmiszer visszakerüljön a Sainsbury’s figyelmének középpontjába”, és megduplázta a költségcsökkentésre irányuló erőfeszítéseit működése egészében.

ESM

Kapcsolódó cikkeink