Elkötelezett az infláció csökkentése mellett a Sainsbury’s
Nagy-Britannia második legnagyobb áruházcsoportja, a Sainsbury’s a várakozásoknak megfelelő 5%-os éves profitcsökkenésről számolt be, mivel az infláció mind saját magára, mind a vásárlókra hatással volt. A cég a vártnál jobb idei teljesítményt prognosztizált.
A Nagy-Britannia élelmiszerpiacán 15%-os részesedéssel bíró Sainsbury’s közölte, hogy éves adózás előtti eredménye március 4-ével bezárólag 690 millió font (778,4 millió euró) volt, ami az előrejelzések felső határát súrolja, de elmarad a 2021-22-es 730 millió fonttól (823,5 millió euró).
A vállalat a 2023-24-es évre 640 és 700 millió font közötti nyereséget prognosztizált, ami meghaladja az elemzők által átlagosan 631 millió fontra (712 millió euró) vonatkozó előrejelzést.
A Sainsbury’s szerint a fogyasztói költésekre vonatkozó kilátások továbbra is bizonytalanok, de a cég „nagy lendülettel” kezdte meg az új pénzügyi évet.
„Értjük, hogy milyen nehéz most a háztartásoknak, és eltökéltek vagyunk az infláció ellen küzdelemben vásárlóink érdekében”
– nyilatkozta Simon Roberts, a Sainsbury’s vezérigazgatója.
„Soha még ilyen nagy hangsúlyt nem fektettünk az értékállóságra, és az elmúlt két évben több mint 560 millió fontot költöttünk áraink alacsonyan tartására. Ennek eredményeképpen most a versenytársainkhoz képest a legjobb ár-érték arányt kínáljuk, és a Sainsbury’s és az Argos piaci részesedése is nőtt.”
Roberts hozzátette, hogy a vállalat immár két éve azon dolgozik, hogy „az élelmiszer visszakerüljön a Sainsbury’s figyelmének középpontjába”, és megduplázta a költségcsökkentésre irányuló erőfeszítéseit működése egészében.
Kapcsolódó cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >