Elkötelezett az infláció csökkentése mellett a Sainsbury’s
Nagy-Britannia második legnagyobb áruházcsoportja, a Sainsbury’s a várakozásoknak megfelelő 5%-os éves profitcsökkenésről számolt be, mivel az infláció mind saját magára, mind a vásárlókra hatással volt. A cég a vártnál jobb idei teljesítményt prognosztizált.
A Nagy-Britannia élelmiszerpiacán 15%-os részesedéssel bíró Sainsbury’s közölte, hogy éves adózás előtti eredménye március 4-ével bezárólag 690 millió font (778,4 millió euró) volt, ami az előrejelzések felső határát súrolja, de elmarad a 2021-22-es 730 millió fonttól (823,5 millió euró).
A vállalat a 2023-24-es évre 640 és 700 millió font közötti nyereséget prognosztizált, ami meghaladja az elemzők által átlagosan 631 millió fontra (712 millió euró) vonatkozó előrejelzést.
A Sainsbury’s szerint a fogyasztói költésekre vonatkozó kilátások továbbra is bizonytalanok, de a cég „nagy lendülettel” kezdte meg az új pénzügyi évet.
„Értjük, hogy milyen nehéz most a háztartásoknak, és eltökéltek vagyunk az infláció ellen küzdelemben vásárlóink érdekében”
– nyilatkozta Simon Roberts, a Sainsbury’s vezérigazgatója.
„Soha még ilyen nagy hangsúlyt nem fektettünk az értékállóságra, és az elmúlt két évben több mint 560 millió fontot költöttünk áraink alacsonyan tartására. Ennek eredményeképpen most a versenytársainkhoz képest a legjobb ár-érték arányt kínáljuk, és a Sainsbury’s és az Argos piaci részesedése is nőtt.”
Roberts hozzátette, hogy a vállalat immár két éve azon dolgozik, hogy „az élelmiszer visszakerüljön a Sainsbury’s figyelmének középpontjába”, és megduplázta a költségcsökkentésre irányuló erőfeszítéseit működése egészében.
Kapcsolódó cikkeink
Csak két uniós országban magasabb az infláció, mint Magyarországon
A Privátbankár Európai Inflációs Körképe hasonlította össze a márciusi és…
Tovább olvasom >Az euróövezetben 2,2 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak március után áprilisban is
Az euróövezet éves inflációs rátája áprilisban az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >Spanyolországban hathavi mélypontra lassult az infláció áprilisban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >