Elkötelezett az infláció csökkentése mellett a Sainsbury’s
Nagy-Britannia második legnagyobb áruházcsoportja, a Sainsbury’s a várakozásoknak megfelelő 5%-os éves profitcsökkenésről számolt be, mivel az infláció mind saját magára, mind a vásárlókra hatással volt. A cég a vártnál jobb idei teljesítményt prognosztizált.
A Nagy-Britannia élelmiszerpiacán 15%-os részesedéssel bíró Sainsbury’s közölte, hogy éves adózás előtti eredménye március 4-ével bezárólag 690 millió font (778,4 millió euró) volt, ami az előrejelzések felső határát súrolja, de elmarad a 2021-22-es 730 millió fonttól (823,5 millió euró).
A vállalat a 2023-24-es évre 640 és 700 millió font közötti nyereséget prognosztizált, ami meghaladja az elemzők által átlagosan 631 millió fontra (712 millió euró) vonatkozó előrejelzést.
A Sainsbury’s szerint a fogyasztói költésekre vonatkozó kilátások továbbra is bizonytalanok, de a cég „nagy lendülettel” kezdte meg az új pénzügyi évet.
„Értjük, hogy milyen nehéz most a háztartásoknak, és eltökéltek vagyunk az infláció ellen küzdelemben vásárlóink érdekében”
– nyilatkozta Simon Roberts, a Sainsbury’s vezérigazgatója.
„Soha még ilyen nagy hangsúlyt nem fektettünk az értékállóságra, és az elmúlt két évben több mint 560 millió fontot költöttünk áraink alacsonyan tartására. Ennek eredményeképpen most a versenytársainkhoz képest a legjobb ár-érték arányt kínáljuk, és a Sainsbury’s és az Argos piaci részesedése is nőtt.”
Roberts hozzátette, hogy a vállalat immár két éve azon dolgozik, hogy „az élelmiszer visszakerüljön a Sainsbury’s figyelmének középpontjába”, és megduplázta a költségcsökkentésre irányuló erőfeszítéseit működése egészében.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmagas élelmiszerárak Magyarországon: a diszkontláncok a helyzet nyertesei
Az elmúlt hónapokban folyamatosan emelkedett az élelmiszerek ára Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Folytatódhat jövőre a hitelezés fellendülése?
Akár még a 2021-es rekordévet is túlszárnyalhatja idén a lakossági…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >