Elkötelezett az infláció csökkentése mellett a Sainsbury’s
Nagy-Britannia második legnagyobb áruházcsoportja, a Sainsbury’s a várakozásoknak megfelelő 5%-os éves profitcsökkenésről számolt be, mivel az infláció mind saját magára, mind a vásárlókra hatással volt. A cég a vártnál jobb idei teljesítményt prognosztizált.
A Nagy-Britannia élelmiszerpiacán 15%-os részesedéssel bíró Sainsbury’s közölte, hogy éves adózás előtti eredménye március 4-ével bezárólag 690 millió font (778,4 millió euró) volt, ami az előrejelzések felső határát súrolja, de elmarad a 2021-22-es 730 millió fonttól (823,5 millió euró).
A vállalat a 2023-24-es évre 640 és 700 millió font közötti nyereséget prognosztizált, ami meghaladja az elemzők által átlagosan 631 millió fontra (712 millió euró) vonatkozó előrejelzést.
A Sainsbury’s szerint a fogyasztói költésekre vonatkozó kilátások továbbra is bizonytalanok, de a cég „nagy lendülettel” kezdte meg az új pénzügyi évet.
„Értjük, hogy milyen nehéz most a háztartásoknak, és eltökéltek vagyunk az infláció ellen küzdelemben vásárlóink érdekében”
– nyilatkozta Simon Roberts, a Sainsbury’s vezérigazgatója.
„Soha még ilyen nagy hangsúlyt nem fektettünk az értékállóságra, és az elmúlt két évben több mint 560 millió fontot költöttünk áraink alacsonyan tartására. Ennek eredményeképpen most a versenytársainkhoz képest a legjobb ár-érték arányt kínáljuk, és a Sainsbury’s és az Argos piaci részesedése is nőtt.”
Roberts hozzátette, hogy a vállalat immár két éve azon dolgozik, hogy „az élelmiszer visszakerüljön a Sainsbury’s figyelmének középpontjába”, és megduplázta a költségcsökkentésre irányuló erőfeszítéseit működése egészében.
Kapcsolódó cikkeink
Az infláció az eurózónában 2 százalékra, az EU-ban 2,3 százalékra gyorsult éves szinten
Gyorsult az infláció növekedése az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >Júniusban újra emelkedett az infláció – a gyümölcsök drágulása húzza felfelé az árakat
Júniusra 4,6 százalékra nőtt az éves infláció, szemben a májusi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >Falusi romantika Budapest szívében: megnyitott a Puli és Juhász pesti csárda a belvárosban
Harcsapaprikás, túrós csusza és aranygaluska – juhászbölcsességgel tálalva, puli-lelkesedéssel fűszerezve.…
Tovább olvasom >